loading...
مرجع تخصصی دانش آموزان رشته الکترونیک
اعلانات
به مرجع تخصصی رشته الکترونیک خوش آمدید !




دوستان و مهمانان گرامی قبل از خواندن مطالب لطفا برای حمایت از سایت برروی تبلیغات کلیک کنید و در سایت عضو شوید.

برای عضویت سریع میتوانید به منوی سمت چب - بالا مراجعه کنید.


امکانات سایت
  • انجمن و تالار گفتگوی بزرگ با داشتن تمام بخش ها و موضوعات کاربردی و مهم
  • جامعه مجازی بزرگ:سیستم پروفایل سازی - اعتباردهی - تبادل نظر - کلوپ - گالری و...
  • افتتاح نسخه موبایل سایت برای انواع  موبایل ها:www.electronic-center.rozblog.com/m
  • سیستم عضو گیری و ساخت اکانت مشترک در سایت و انجمن
  • سیستم عضوگیری سریع
  • سیستم نظرسنجی
  • چت باکس کوچک و کاربردی
  • بخش بهترین نرم افزار ها
  • خبرنامه:با عضویت در آن میتوانید جدیدترین اطلاعات و اخبار را از طریق ایمیلتان دریافت کنید.(غیرفعال)
  • طراحی هدر و لوگو و بنر اختصاصی


اعلانات

در صورتی که در این سایت عضو شوید میتوانید از مطالب آن بهره مند شوید.
برای عضویت سریع میتوانید از طریق فرم پایین اقدام نمایید.
همچنین تالار گفتگو و انجمن افتتاخ شد و دوستان میتونند با فعالیت در انجمن به مقام مدیریت و ناظر و خبرنگار و نویسنده و ... برسند.
هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز میباشد !

ورودی های سایت :
www.Electronic-center.Rzb.ir
www.Electronic-center.R98.ir

بنر های سایت:


لواسان موزیک


آخرین ارسال های انجمن
علی طوسی بازدید : 648 سه شنبه 16 اسفند 1390 نظرات (0)
مجموعه 8 مقاله راجع به میکروپروسسور ARM




این بار نیز 8 مقاله آموزشی میکرو پروسسور ARM


به زبان فارسی برای شما آماده کردیم





برای دانلود به ادامه مطلب بروید

علی طوسی بازدید : 1091 سه شنبه 16 اسفند 1390 نظرات (0)
کتاب طراحی و تحلیل مدارات الکترونیک

تالیف

دکترخلیل مافی نژاد و مهندس فرامرز صبوری




وبلاگ ما را به دوستان خود معرفی کنید



برای دانلود به ادامه مطلب بروید

علی طوسی بازدید : 505 سه شنبه 16 اسفند 1390 نظرات (0)

این بار نیز کتاب فوق العاده اصول تلویزیون های رنگی مخصوص دانشجویان رشته الکترونیک رو قرار دادم

در این کتاب علاوه بر آشنایی با ساختار داخلی تلویزیون با مفاهیم پایه و اساسی رشته برق نیز آشنا خواهید شد




برای دانلود کتاب به ادامه مطلب بروید


علی طوسی بازدید : 1136 سه شنبه 16 اسفند 1390 نظرات (1)
این بار نیز کتاب فوق العاده اصول تلویزیون های رنگی مخصوص دانشجویان رشته الکترونیک رو قرار دادم

در این کتاب علاوه بر آشنایی با ساختار داخلی تلویزیون با مفاهیم پایه و اساسی رشته برق نیز آشنا خواهید شد



دانلود در ادامه...

علی طوسی بازدید : 625 دوشنبه 15 اسفند 1390 نظرات (0)

در این پست یکی از مجموعه آموزش های سایت psd.tutsplus را بصورت آموزش تصویری برای دانلود قرار داده ایم.همانطور که میدانید آموزش های این سایت در صورت پرداخت هزینه ماهیانه برای کاربران آن ممکن خواهد بود و آموزش های بصورت متنی می باشد. که ما در این سری پست ها سعی داریم که آموزش تصویری این پست ها را به همراه فایل های سورس این آموزش ها برای دانلود دوستان به صورت رایگان قرار دهیم.این پست روش ساخت یک پوستر حرفه ای برای فیلم را به شما آموزش میدهد که بهمراه فایل های مورد نیاز آن آماده شده است.

آموزش ساخت یک پوستر فیلم با فتوشاپ Create An Intense Movie Poster In Photoshop

آموزش ساخت یک پوستر فیلم با فتوشاپ Create An Intense Movie Poster In Photoshop


برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

علی طوسی بازدید : 2537 دوشنبه 15 اسفند 1390 نظرات (0)

یک کتاب کامل از درس مبانی مخابرات برای شما آماده کرده ایم که 580 صفحه است و تک تک مباحث بصورت کامل به همراه مثال و تصاویر رنگی به طور کامل بررسی شده اند . واحد مخابرات یکی از شیرین ترین واحد های دانشگاهی است و همانطور که می دانید اکثرا جابجایی اطلاعات به دو صورت آنالوگ و پیوسته را شامل می شود .

موضوعاتی که در این کتاب خواهید خواند :

فصل اول : عناصر اصلی یک سیستم مخابراتی

فصل دوم : سیگنال ها و طیف فرکانسی آنها

فصل سوم : سیستم ها و فیلتر ها

فصل چهارم : پیشامد های تصادفی

فصل پنجم : فرایند های تصادفی و نویز

فصل ششم : مدولاسیون خطی موج پیوسته

فصل هفتم : مدولاسیون نمایی موج پیوسته

فصل هشتم : مخابرات دیجیتال

علی طوسی بازدید : 504 دوشنبه 15 اسفند 1390 نظرات (0)

در این پست یکی از مجموعه آموزش های سایت psd.tutsplus را بصورت آموزش تصویری برای دانلود قرار داده ایم.همانطور که میدانید آموزش های این سایت در صورت پرداخت هزینه ماهیانه برای کاربران آن ممکن خواهد بود و آموزش های بصورت متنی می باشد. که ما در این سری پست ها سعی داریم که آموزش تصویری این پست ها را به همراه فایل های سورس این آموزش ها برای دانلود دوستان به صورت رایگان قرار دهیم.این پست روش ساخت یک منظره فانتزی با استفاده از روش ترکیب تصاویر را به شما آموزش میدهد که بهمراه فایل های مورد نیاز آن آماده شده است.

آموزش ساخت منظره فانتزی با استفاده از روش ترکیب تصاویر How to Create a Fantasy Landscape Photo Manipulation

در این پست یکی از مجموعه آموزش های سایت psd.tutsplus را بصورت آموزش تصویری برای دانلود قرار داده ایم.همانطور که میدانید آموزش های این سایت در صورت پرداخت هزینه ماهیانه برای کاربران آن ممکن خواهد بود و آموزش های بصورت متنی می باشد. که ما در این سری پست ها سعی داریم که آموزش تصویری این پست ها را به همراه فایل های سورس این آموزش ها برای دانلود دوستان به صورت رایگان قرار دهیم.این پست روش ساخت یک منظره فانتزی با استفاده از روش ترکیب تصاویر را به شما آموزش میدهد که بهمراه فایل های مورد نیاز آن آماده شده است.



علی طوسی بازدید : 352 دوشنبه 15 اسفند 1390 نظرات (0)

فتوشاپ یک نرم افزار ویرایش تصویر حرفه ای می باشد که توسط عکاسان حرفه ای، طراحان گرافیک، طراحان وب و … مورد استفاده قرار می گیرد. کتاب Teach Yourself Visually Adobe Photoshop CS5 به صورت کاملا رنگی و تصویری استفاده از جدیدترین نسخه فتوشاپ را به شما می آموزد. با استفاده از آموزش گام به گام و مصور این کتاب مفاهیم و روش های ضروری فتوشاپ را به راحتی درک خواهید کرد.

در این کتاب علاوه بر یادگیری ترفندها و راهنمایی های عملی، مواردی از قبیل وارد کردن عکس ها از دوربین های دیجیتال و اسکنر، رتوش و تعمیر، بالا بردن تصاویر دیجیتال، اضافه کردن افکت های سفارشی 3D، ویرایش تصاویر برای وب، ایجاد یک وب سایت گالری عکس، ترکیب گرافیک به برنامه های نشر رومیزی، مدیریت رنگ، استفاده از لایه ها و فیلترها، ترکیب و … را خواهید آموخت.

علی طوسی بازدید : 7541 دوشنبه 15 اسفند 1390 نظرات (0)
 
دانلود کتاب اصلی مبانی برق + همراه جزوه ای کامل از درس مبانی برق دوره هنرستان + همراه یک جزوه بصورت نمونه سوال که از تمام فصل های درس مبانی برق سوال آماده کرده و پاسخ داده است . کامل تر از این کتاب ها در اینترنت بصورت یک جا برای کتاب مبانی برق پیدا نخواهید کرد . این 3سه جزوه همه بصورت تایپ شده و کم حجم می باشند . ضمنا برای باز کردن کتاب اصلی نیاز است ابتدا فایل راهنما را در پوشه Orginal Book با نام KeyInstallationGuide مطالعه کنید .
برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

علی طوسی بازدید : 3797 دوشنبه 15 اسفند 1390 نظرات (1)
 

Proteusآموزش به همراه دانلود نرم افزار
این نرم افزار قوی ترین نرم افزار شبیه سازی الکترونیک می باشد که 90% کارایی بالای آن در شبیه سازی IC های قابل برنامه نویسی یا همان میکروکنترلر ها از جمله میکرو کنترلر های AVR , PIC می باشد . تمامی افرادی که کمی با الکترونیک آشنا باشند این نرم افزار را به خوبی می شناسند و نیازی به معرفی ندارد . نرم افزار Proteuse  دارای 2 بخش می باشد . بخش اول طراحی مدار ها و شبیه سازی آن و بخش دیگر طراحی پشت فیبر برای مدار ها .

با این نرم افزار می توانید مداری را طراحی و اجرای آنرا شبیه سازی کنید. در هنگام شبیه سازی می توانید عوامل تاثیر گذار محیط واقعی مثل دمای اتاق را هم اعمال کنید و یا دمای خازن را برای ولتاژهای مختلف مشاهده کنید. رسم نمودارها، وجود دستگاه هایی مثل اسلسکوپ و ... از امکانات ارزشمند این نرم افزارند.

وجود چندین مثال آماده (مثل شبیه سازی کامپیوتر Z80 یا طراحی گیم به صورت سخت افزاری و ... ) از ویژگی های جالب این نرم افزار هست.

محیط این برنامه ساده بوده و این باعث افزایش سرعت طراحی می شود. از دیگر امکانات نرم افزار این است که حتی بعد از طراحی می توانید حالت سه بعدی آن را هم مشاهده کنید.

علی طوسی بازدید : 433 دوشنبه 15 اسفند 1390 نظرات (0)
 

اتوکد نرم افزار قدرتمند طراحي ساختمان ويژه مهندسان و دانشجويان رشته عمران
در اکثر رشته هاي مهندسي افراد براي تهيه پروژه خود نياز دارند تا با کمک نرم افزاري ابتدا آن را بر روي رايانه طراحي و آناليز کنند و سپس آن را به مرحله اجرا برسانند. يکي از نرم افزارهاي معروفي که اکثر دانشجويان و مهندسين رشته ي عمران از آن استفاده مي کنند نرم افزار AutoCAD است. در واقع اتوکد نام نرم‌افزاري است که براي ترسيم نقشه‌ هاي مهندسي و صنعتي به کار گرفته مي شود و به افراد اين امکان را ميدهد که به راحتي در محيط مجازي نقشه ي مورد نظر خود را طراحي نمايند.  اين نرم افزار محصول شرکت آمريکايي Autodesk بوده که اولين نسخه آنرا در دسامبر سال 1982 منشر نمود. اين شرکت در زمينه ي ساخت نرم افزارهاي دو و سه بعدي محصولات متفاوتي را وارد بازار کرده که علاوه بر اتوکد يکي ديگر از محصولات پر طرفدار و معروف آن نرم افزار Maya است که در زمينه ي انيمشن سازي کاربرد بسيار فراواني دارد. دانشجويان رشته هاي عمران براي دريافت مدرک دانشگاهي خود حتمآ ميبايست طريقه ي کار با اين نرم افزار را به طور کامل آموخته باشند و در امتحان نهايي زير دست استادان مجرب با آن کار کنند. نرم افزار اتوکد را ميتوان جايگزيني بسيار مناسب براي ميز و ساير ابزار نقشه کشي دانست زيرا شما در محيط آن تمامي ابزارها و وسايل نقشه کشي را در اختيار داريد و به راحتي مي توانيد در محيطي شبيه سازي شده اقدام به طراحي نقشه مورد نظرتان نماييد حتي ميتوانيد به صورت کاملآ رايگان از ابزارهايي استفاده کنيد که به دليل قيمت بالا امکان خريد آنها براي شما وجود ندارد. در کشور هاي مختلف جهان از اين نرم افزار براي طراحي پروژه هاي مختلف اعم از طراحي هاي ساختماني داخلي، خارجي، فضاهاي سازه اي داخلي و خارجي، صنايع خودرو، هواپيمايي، کشتي و ناو هاي مسافربري و جنگي، صنايع نظامي و بناهاي عظيم معماري و ساختمان و بسياري ديگر از انواع طراحي هاي تجاري و مسکوني استفاده ميشود.


برخي از ويژگيهاي اين نرم افزار:
- امکان طراحي انواع نقشه هاي ساختمان.
- داشتن تمامي ابزارهاي نقشه کشي.
- طراحي نقشه ها به صورت دو و سه بعدي.
- افزيش کارايي هاي نرم افزار که به شما امکان خلق و ويرايش طرح هايتان را با انطعاف پذيري بسيار بالاتري مي دهد و بسياري از تنظيمات دورني طرح را به صورت خودکار ميزان کرده و انجام مي دهد.
- افزوده شدن بخش چند Text Command به صورت Multi-Line يا چندين خط بوده.
- افزوده شدن قابليت جديدي تحت عنوان 2D Drafting and Annotation تا براي آن دسته از کاربراني که از نسخه هاي قديمي تر اتوکد وارد محيط اين نرم افزار مي شوند، برايشان آسان تر و آشنا تر جلوه دهد.
- بهره گيري از فرمت DGN نرم افزار Microstation و تبديل اين دو فرمت به يکديگر.
- قابليت جديد ترکيب چارت هاي Excel و Autocad به يکديگر و خلق يک چارت يا Table نهايي در محيط اتوکد.
- مديريت بسيار خوب بر روي انواع لايه ها در محيط اين نرم افزار و بخش Layer Properties.
- بهبود کيفي طرح هاي سه بعدي متني و گرافيکي.
- سازگاري کامل با ويندوزهاي مختلف.

- و...


در ادامه مطلب به توضیح طرز رجیستر کردن میپردازیم.
علی طوسی بازدید : 958 دوشنبه 15 اسفند 1390 نظرات (0)

سایت تکنو الکترو تمام مقالات مفید ماشین را در یک پکیج جمع آوری کرده که در هیچ سایتی به صورت یکجا نمی توانید این بسته رو پیدا کنید . امیدواریم که بتوانید نهایت استفاده را از این بسته آموزشی ببرید .


در این پکیج مقالات و جزوه های زیر را می خوانید :

  • کتاب ماشین های  AC دوره هنرستان
  • کتاب ماشین های  DC دوره هنرستان
  • جزوه ماشین 1
  • جزوه ماشین 2
  • کارگاه ماشین
  • موتورها
  • و ...

قابل ذکر است کتاب های ماشین های AC , DC هنرستان کتاب های فوق العاده کاملی هستند . که فقط رشته های برق در دوره هنرستان در شاخه فنی و حرفه ای می خوانند .

علی طوسی بازدید : 13769 دوشنبه 15 اسفند 1390 نظرات (2)


دو کتاب الکترونیک عمومی 1 و 2 که کتاب های مرجع مورد استفاده در هنرستان های فنی حرفه ای و کارودانش هستند را قرار دادیم . اگر شما از رشته ریاضی به رشته الکترونیک راه پیدا کرده اید بسیار توصیه می شود حتما کتاب های فوق العاده مفید هنرستان را مطالعه کنید . کتاب های قرار داده شده با آخرین ویرایش های انجام شده قرار داده شده اند .

همچنین جزوه الکترونیک 3 که در دوره کارشناسی برق تدریس می شود مربوط به دکتر رحمتی را برای شما آماده کردیم .

مباحث موجود در کتاب الکترونیک عمومی 1 :

فصل مقدماتی ( خلاصه ای از مفاهیم و قطعات اساسی الکترونیک )

فصل اول : بررسی های کلی

فصل دوم : بررسی ساختمان نیمه هادی ها و چگونگی تشکیل نیمه هادی نوع N , P

فصل سوم : دیود

فصل چهارم : کاربردهای دیود ( یکسوسازی ، چند برابر کنندگی و تغییر دهندگی شکل موج )

فصل پنجم : ترانزیستور و تقویت کننده های ترانزیستوری

مباحث موجود در کتاب الکترونیک عمومی 2 :

 فصل اول : یادآوری و آشنایی با تقویت کننده ی ترانزیستوری

فصل دوم : مشخصات ویژه ی تقویت کننده های ترانزیستوری

فصل سوم : ترانزیستور های اثر میدان

فصل چهارم : تقویت کننده های چند طبقه

فصل پنجم : تقویت کننده های قدرت

فصل ششم : تقویت کننده های تفاضلی و عملیاتی

فصل هفتم : رگولاتور ها ( تنظیم کننده های ولتاژ )

فصل هشتم : الکترونیک صنعتی

مباحث موجود در جزوه الکترونیک 3 :

 فصل اول : مدل فرکانس بالای ترانزیستور BJT

فصل دوم : مدل فرکانس بالای ترانزیستور FET

فصل سوم : پاسخ فرکانسی سیستم های چند قطبی

فصل چهارم : پایداری و جبران سازی

فصل پنجم : نوسان سازهای سینوسی

فصل ششم : تقویت کننده های باند باریک

فصل هفتم : تقویت کننده های عملیاتی

علی طوسی بازدید : 477 یکشنبه 14 اسفند 1390 نظرات (1)

کتاب آموزش بسیار کامل و زیبایی که نرم افزار OrCad Capture را به خوبی آموزش داده است و توسط جناب آقای میثم میرزائی نوشته شده است . با توجه به مراجع این راهنما می توان گفت کتاب بسیار مناسبی برای شروع کار شما نرم افزار OrCad Capture است . همانطور که می دانید نرم افزار OrCad Capture برای تحلیل های الکترونیکی بسیار قدرتمند و باهوش است . برای مثال شما برای بدست آوردن ولتاژ گره ها چه AC و چه DC می توانید بوسیله این نرم افزار تحلیل نمایید .

مباحثی که در این کتاب می خوانید :

فصل اول : ایجاد پروژه و ترسیم مدار

فصل دوم : تحلیل نقطه کار DC

فصل سوم : تحلیل جاروب DC

فصل چهارم : تحلیل حوزه فرکانس

فصل پنجم : تحلیل حوزه زمان

فصل ششم : بلوک های ABM

فصل هفتم : تحلیل مدارات دیجیتال

فصل هشتم : تحلیل مونت کارلو

فصل نهم : ساخت مدل ، زیر مدار و قطعه

ضمیمه الف : راهنمای نصب OrCad

ضمیمه ب : منابع متغیر با زمان

ضمیمه ج : پارامترهای برخی مدل های PSpice

ضمیمه د : توابع قابل استفاده با Probe

علی طوسی بازدید : 742 یکشنبه 14 اسفند 1390 نظرات (0)

دروغ سنج ساده
در اینجا مدار دروغ سنج ساده ای داریم که می توان آن را در عرض چند دقیقه ساخت . اما این مدار  زمانی که می خواهیم از صحت گفته های فردی مطمئن شویم به شکل باور نکردنی مفید می باشد .این مدار توسط اندازه گیری مقاومت پوست عمل می کند .مقاومت پوست هنگام دروغ گفتن کاهش می یابد.این مدار دارای مهارت و حساسیتی نیست که برای افراد حرفه ای به کار رود ، ولی در هر صورت عمل می کند . .

شکل مدار

This is the schematic of the Lie Detector


اجزای مدار



بخش

تعداد


توضیح

R1

1

33K 1/4W
مقاومت

R2

1

5K Pot

R3

1

1.5K 1/4W
مقاومت

C1

1

1uF 16V
خازن الکترولیتی

Q1

1

2N3565 NPN ترانزیستور

M1

1

0-1 mA
مولتی متر عقربه ای دارای رنج میلی آمپر

MISC

1

Case, Wire, Electrodes (See Nots)


نکاتی در مورد مدار
 

1-الکترود ها می توانند از نوع انبر  سوسماری باشند . اگرچه
ممکن است که اتصال آن ها به پوست دردناک باشد .تشک (پد) الکترودها مشابه گونه ای
است که در بیمارستان ها استفاده می شود یا حتی می تواند تنها تکه ای سیم و یا نواری
باشد .

2.- برای استفاده از مدار ، باید الکترودها را به پشت دست شخص مورد نظر متصل کرد سطح
تماس باید حدود یک اینچ (سه سانتیمتر ) باشد. سپس دستگاه اندازه گیری را برای
خواندن عدد صفر تنظیم کنید . پس از طی مراحل گفته شده سوالات خود را از شخص بپرسید
. اگر در هنگام جواب دادن شخص ، دستگاه اندازه گیری تغییراتی را نشان داد ، شما
باید بدانید که او دروغ می گوید .

علی طوسی بازدید : 973 یکشنبه 14 اسفند 1390 نظرات (0)
- اسیلوسکوپ (oscilloscope)

اصولا کلمه oscilloscope به معنی نوسان نما یا نوسان سنج است و این وسیله برای نمایش دوبعدی سیگنال های متغیر با زمان است. که محور افقی نمایش زمان و محور عمودی محور اختلاف ولتاژ بین دو نقطه از مدار است. پس اسیلوسکوپ فقط توانایی نمایش ولتاژ رو داره و وسیله ای صرفا برای اندازه گیری است و یک اسکوپ ایده آل نباید هیچ تاثیری بر روی سیگنال ورودی داشته باشه و فقط آن را نمایش بدهد.

 2- تنظیمات پایه

اگرچه کلیدهای کنترلی اسکوپ های مختلف کمی با هم فرق می کنند ولی در مجموع در اسکوپ های آنالوگ یک سری کلید های اساسی وجود دارد که اگرچه در ظاهر تفاوت هایی وجود دارد ولی در نهایت وظیفه ی آنها در مدل های مختلف یکی است . در شکل زیر یکی از ساده ترین مدل ها رو می بینید. این شکل به چهار قسمت مختلف تقسیم شده است که سه قسمت مهم آن نامگذاری شده که در زیر توضیح آنها را خواهید دید .

 


 

a. انتخاب وضعیت عمودی (کلید Vertical MODE در مرز مشترک قسمت 2 و 3)

بسته به این که بخواهیم از کدام یک از ورودی های اسکوپ استفاده کنیم می تونیم کلید MODE رو تنظیم کنیم که به ترتیب از بالا به پایین اسکوپ، روی صفحه نمایش، کانال یک، کانال دو، دو موج را

همزمان و در وضعیت ADD، جمع ریاضی دو موج را نشان خواهد داد.

توجه1: بعضی از اسکوپ ها بجای کلید DUAL دو کلید دیگر به نام های ALT و CHOP دارند که هر دوی آن ها هم دو موج را همزمان نمایش می دهند اما تفاوت ALT و CHOP در این است که ALT یک دوره تناوب از یک موج رو به طور کامل و بسیار سریع نمایش میدهد و بعد موج کانال دیگه را . اما این تغییر انقدر سریع انجام میشود که ما آن رو حس نمی کنیم. اما وضعیت CHOP به صورت انتخابی بریده هایی از یک موج و بریده هایی از یک موج دیگر را هم زمان نشان میدهد که ممکن است شکل موج در فرکانس های پایین با نقطه هایی خالی نشان داده شود.

توجه2: ( MODE X-Y) در بعضی از اسکوپ ها دکمه ی تغییر وضعیت به X-Y در کنار همین دکمه های Vertical mode قرار دارد و در بعضی در قسمت تریگر و برخی در قسمت های دیگه مثلا کلید MODE (نه Vertical MODE مثل چیزی که در بالا توضیح داده شد). اما چیزی که مهم است این است که این وضعیت برای حذف بین دو کانال استفاده میشود و در واقع آنچه بر روی اسکوپ نشان داده میشود ، مشخصه ی انتقالی بین دو نقطه است که محور عمودی معرف تغییرات کانال A و محور افقی نمایش تغییرات کانال B است.

b.کنترل زمان

همان طور که در شکل قسمت 1 می بینید صفحه نمایش (CRT) اسکوپ با واحدهایی مدرج شده که در مورد زمان برای پیدا کردن فرکانس موج استفاده می شود به این شکل که فرض کنیم یک موج به ورودی اسکوپ وارد شده(منبع اش می تواند مثلا یک سیگنال ژنراتور یا یک ترانس باشد که توضیح داده خواهد شد) و ما می خواهیم فرکانس ان را پیدا کنیم. اول باید سوییچ Sweep time/Div رو به صورتی تنظیم کنیم که یک موج ثابت با حداقل یک دوره ی تناوب بر روی صفحه مشخص شود ، بعد از آن عددی را که سوییچ روی آن است در واحد آن قسمت ضرب کنیم و به این ترتیب دوره ی تناوب یا پریود موج به دست می یاد که با معکوس کردن آن می توانیم فرکانسش را به دست بیاوریم. مثلا فرض کنیم در مورد موج بالا اگه سوییچ time/div(بخوانید تایم دیویژن) روی عدد 5 در قسمت ms باشد ، نشان می دهد که هر واحد افقی ما 5 میلی ثانیه رو نشان داده و از آن جایی که موج ما در یک دوره ی تناوب در امتداد 4 خانه قرار گرفته ، پس 4 تا 5 میلی ثانیه که 20 میلی ثانیه (یا 0.02 ثانیه) است دوره ی تناوب این موج است و در نتیجه فرکانس آن 0.02/1 یا پنجاه هرتز است که مثلا می تواند خروجی یک ترانس از برق شهری باشد .

c.کنترل ولتاژ یا دامنه

کنترل دامنه یا روش خواندن دامنه ی موج دقیقا مثل روش خوندن زمانه با این تفاوت که باید واحد های عمودی در Volt/Div (بخوانید ولت دیویژن) ضرب شود . مثلا در مورد موج بالا اگه بخواهیم ولتاژ P-P (پیک تو پیک یا از قله تا قله) را اندازه بگیریم. با فرض اینکه Volt/Div بر روی عدد 1 باشه از قله تا قله ی موج ما 4 خانه رو اشغال کرده که ضربدر عدد یک، 4 ولت رو نشون میده. و این تنظیمات برای هر کانال ورودی باید به طور جداگانه انجام شود و موج هر کانال باید بر اساس مقیاس خودش خوانده شود .

نکته ی مهم: در اکثر اسکوپ ها روی دستگیره های Time/Div و Volt/Div یه دستگیره ی کوچکتر وجود داره که برای کالیبره کردن اسکوپ استفاده میشه و ما همیشه باید قبل از تنظیم این سوییچ ها این دستگیره ی کوچکتر را تا انتها در جهت عقربه های ساعت بچرخانیم در غیر اینصورت اندازه گیری های ما صحیح نخواهد بود.

d. انتخاب وضعیت های AC , GND , DC

این کلید سه حالته که معمولا زیر Volt/Div قرار دارد به ما امکان میده که نوع خروجی مان را انتخاب کنیم به این صورت که اگر کلید در وضعیت AC قرار داشته باشه تنها مولفه ی AC سیگنال نمایش داده خواهد شد و مقدار DC یا آفست موج ما حذف خواهد شد. وضعیت GND ورودی ما را به زمین اتصال کوتاه می کند و امکان تنظیم عمودی سطح صفر را به ما میدهد . و وضعیت DC موج را دست نخورده و بدون تغییر به ما نشان می دهد که این موج مقدار شامل DC و AC خواهد بود.

توجه: همیشه در ابتدای کار باید از تنظیم بودن وضعیت صفر اسکوپ مطمئن شویم به این ترتیب که کلید را در حالت GND قرار داده و با دستگیره های Position خط افقی را بر روی صفر قرار دهیم. اینکار را باید برای هر کانال به طور جداگانه باید انجام دهیم و برای تغییر وضعیت از یک کانال به کانال دیگر می تولنیم از کلید MODE (که توضیح داده شد) استفاده کنیم.

نکته1: استفاده از وضعیت AC اگرچه می تواند باعث مسدود کردن مقدار DC موج شود اما در فرکانس های پایین می تواند باعث اعوجاج و به هم ریختگی شکل موج شود و دلیل این مسئله استفاده از خازن های ظرفیت بالایی است که برای حذف مقدار DC موج درون اسکوپ وجود دارد .

 نکته2: اگرچه استفاده از وضعیت AC ، ممکن است مشکل مطرح شده در قسمت الف را بوجود بیاورد ، اما استفاده ی مفید آن می تواند برای اندازه گیری ریپل های بسیار کوچک موجود بر روی ولتاژ های به ظاهر DC باشد .(چگونه ؟)

نکته3: تنها مشکل وضعیت DC این است که ممکن است مقدار DC موج، مزاحم اندازه گیری دقیق مقدار AC شود .

اساسی ترین مسائل مربوط به اسکوپ را بررسی کردیم ولی مطالب دیگری هم وجود دارد که معمولا در استفاده های مقدماتی کمتر از آنها استفاده میشود مثل تریگر کردن اسکوپ با یک منبع خارجی(و کلا بخش Triggering) یا کالیبره کردن اسکوپ بوسیله ی سیگنال مربعی که اسکوپ در اختیارمون قرار میدهد و یا مسایل نسبتا گسترده در رابطه با پروب ها جهت اندازه گیری های بسیار دقیق و ... )



 


علی طوسی بازدید : 414 یکشنبه 14 اسفند 1390 نظرات (0)

اگر در خط رباتیک بوده باشید و یا اخبار آن را دنبال کرده باشید حتما تا الان از موشهای هوشمند هم چیز هایی به گوش شما رسیده است . همانطور که از اسم این ربات ها مشخص است این ربات ها به خاطر هوش و طرز تفکرشان نام گذاری شده اند . در واقع شما باید بهترین الگوریتم را برای آن ها پیاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید .

لابیرنت به معنای یک مسیر پیچ در پیچ است که با وارد شدن به آن خارج شدن از آن بسیار مشکل است . در واقع ربات باید در یک مسیر خانه در خانه تمام راه ها را چک کند و در زمانی به طور مثال ظرف مدت10 دقیقه به مرکز زمین برسد . فرض کنید خود شما قصد دارید در این مسیر پر پیچ و خم عبور کنید بهترین کاری که می کنید چیست ؟ شاید بگویید اگر یک نخ داشتم می فهمیدم چه مسیر هایی را آمده ام تا دیگر تکرار نکنم . درست فهمیدید مهمترین مسئله در این ربات ها تشخیص مسیر هایی است که ربات قبلا در آن ها اشتباه رفته تا دیگر تکرار نکند . پس یکی از مشکل ترین مسائل در این گونه ربات ها نوع برنامه نویسی آن هاست . ولی مسئله بعدی چشم ربات است .

 

الگوریتم های برنامه نویسی ...

تکنو الکترو دیتاشیت ها ، مدار ماژول فاصله سنج ، مدار های راه انداز سنسور آلتراسونیک ، قوانین و .... در رابطه با این ربات ها را برای شما به طور یکجا محیا کرده است می توانید در ادامه متن دانلود نمایید .

علی طوسی بازدید : 475 یکشنبه 14 اسفند 1390 نظرات (0)

قبل از هرچیز بهتر است کمی در رابطه با روش کار این ربات ها بگوییم . ربات های فوتبالیست سایز کوچک ، ربات هایی بسیار پر سرعت و با هوش هستند که بر اساس پردازش تصویر کار می کنند . در واقع بالای زمین دو دوربین نصب است که بر روی زمین سبز عمود می باشند و تصویر بدست آمده از این دوربین ها برای دو تیم ارسال می شود سپس هر دو تیم باید در کامپیوتر خود تصاویر را پردازش کنند و تشخیص دهد که توپ و بازیکنان کجا هستند سپس به بازیکننان خود بصورت بی سیم فرمان دهند که چه کاری انجام دهند . البته شرکت کننده ها هیچ کنترلی بر ربات ها ندارند و فقط بر اساس برنامه نوشته شده عمل می کند .

تا چند مدت پیش پردازشی که توسط این ربات ها انجام بصورت دو بعدی بود در واقع فقط مکان توپ بصورت x,y شناسایی می شد و اگر توپ در ارتفاعی از زمین بود ربات ها تشخیص نمی دادند ولی در آخرین مسابقاتی که شرکت کردیم متوجه شدیم حتی ربات ها ارتفاع توپ را نیز می سنجند و می توانند هد بزنند و یا تشخیص دهند که توپ از بالای سرشان عبور میکند . در واقع وقتی توپ از زمین ارتفاع می گیرد به دوربین نردیک تر می شود و درشت تر جلوه می نماید بر اساس درشت تر شدن می توان فهمید از زمین چه ارتفاعی گرفته است . در ادامه قوانین نهایی این مسابقات پر هیجان و زیبا را خواهید خواند .

علی طوسی بازدید : 431 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

iPhone 4S and iPad 2 Jailbreak


تاکنون هیچ یک از هکر ها موفق نشده بودند iPhone 4S و iPad2 را جیلبریک کنند. ولی بالاخره این طلسم شکسته شده و اکنون همه کاربران می توانند گوشی آیفون 4S و تبلت آیپد2 خود را جیلبریک کنند. در ادامه Jailbreak هر دو دستگاه iPhone 4S و iPad 2 را آموزش می دهیم.





اگر تا به امروز منتظر جیلبرک کردن iPhone 4S و یا آیپد2 خود بودید حال انتظار به پایان رسیده است. خواندن مقاله را ادامه دهید تا روش جیلبریک دو دستگاه نام برده شده را بیاموزید. این جیلبریک توسط Chronic Development Team در قالب نرم افزار Absinthe برای شما فراهم شده است.


اگر از سایر دستگاه های Apple استفاده می کنید، با مشاهده نسخه دستگاه خود، یکی از روش های زیر را برای جیلبریک کردن انتخاب کنید.


برای مشاهده به ادامه مطلب بروید.


علی طوسی بازدید : 431 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

زبان برنامه‌نویسی ++C (تلفظ می شود: سی پلاس پلاس) یک زبان برنامه‌نویسی کامپیوتری عمومی با قابلیت‌های سطح بالا و سطح پایین می‌باشد. این زبان دارای قابلیت‌های کنترل نوع ایستا، نوشتار آزاد، چندمدلی، معمولا زبان ترجمه شده با پشتیبانی از برنامه‌نویسی ساخت‌یافته، برنامه‌نویسی شی‌گرا، برنامه نویسی جنریک است.




زبان ++c یک زبان سطح میانی در نظر گرفته می‌شود. این زبان دارای قابلیت زبان‌های سطح بالا و پایین بصورت همزمان است.



زبان ++C توسط بی‌یارنه استراس‌تروپ دانمارکی در سال ۱۹۷۹ در آزمایشگاه های بل (Bell Labs) و بر مبنای زبان سی ساخته شد و آن را "C با کلاس" نام‌گزاری نمودند. در سال ۱۹۸۳ به ++c تغییر نام داد. توسعه با اضافه نمودن کلاس‌ها و ویژگی‌های دیگری مانند توابع مجازی، سربارگزاری عملگرها، وراثت چندگانه، قالب توابع، و پردازش استثنا انجام شد. این زبان برنامه‌نویسی در سال ۱۹۹۸ تحت نام ISO/IEC 14882:1998 استاندارد شد. نسخه فعلی استاندارد این زبان ISO/IEC 14882:2003 است. نسخه جدیدی از استاندارد (که به صورت غیررسمی C++0x نامیده می‌شود) در دست تهیه است.

 تاریخچه زبان



استراس‌تروپ کار بر روی زبان «c با کلاس» را در سال ۱۹۷۹ آغاز کرد.ایده ساخت این زبان جدید در زمان کار بر روی تز دکترای خود به ذهن استراس‌تروپ خطور نمود. او متوجه شد که سیمولا دارای ویژگی‌های مناسب برای ساخت برنامه‌های بسیار بزرگ است اما برای استفاده عملی بسیار کند است اما BCPL با وجود سرعت بسیار زیاد برای ساخت برنامه‌های بزرگ بسیار سطح پایین است. زمانی که استراس‌تروپ کار خود را در آزمایشگاه های بل (Bell Labs) آغاز نمود با مشکل تحلیل هسته unix با توجه به محاسبات توزیع شده روبرو شده بود. با یادآوری تجربیات خود در دوران دکترا، او زبان C را با استفاده از ویژگی‌های سیمولا گسترش داد. C به این دلیل انتخاب شد که C یک زبان عمومی، سریع، قابل حمل، و بصورت گسترده در حال استفاده بود. علاوه بر C و سیمولا زبان‌های دیگری مانند ALGOL 68، ADA، CLU، ML نیز بر ساختار این زبان جدید اثر گذاشت. در ابتداویژگی‌های کلاس، کلاس‌های مشتق شده، کنترل نوع قوی، توابع درون خطی، و آرگومان پیش‌فرض از طریق Cfront به C اضافه شد. اولین نسخه تجاری در سال ۱۹۸۵ ارائه شد.

علی طوسی بازدید : 379 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)
سه نسل: شرکت های بزرگ گوشی سازی دنیا روزانه طرح های متفاوتی را رائه می دهند که برخی از آن ها تولید و برخی دیگر تنها در حد طرح باقی می مانند. در اینجا به 10 عدد از گوشی هایی که ممکن است در سال های آینده به حقیقت بپیوندد اشاره می کنیم :

1-BlackBerry Flex: ایده ای که شرکت بلکبری برای آینده خود دارد بسیار جالب و قابل ستایش است. این تلفن های همراه دارای صفحه نمایش های چرخشی هستند به طوری که تمام گوشی یک صفحه نمایش است شما می تواند از پشت گوشی خود نیز استفاده کنید. این شرکت تا به حال صحبتی در مورد امکانات احتمالی آن نکرده است.










10 موبایل جالبی که به‌ زودی‌ در بازارخواهید دید! + عکس




2-LG Leaf: شرکت ال جی برای آینده طرح هایی با توجه به حفاظت از محیط زیست دارد. این شرکت قصد دارد تا گوشی Leaf را بسازد. این گوشی با یک بدنه ساخته شده از مواد بازیافتی و بدون نیاز به شارژ با برق است. این گوشی از سلول های خورشیدی که در اطرافش قرار دارد استفاده می کند.









10 موبایل جالبی که به‌ زودی‌ در بازارخواهید دید! + عکس



3-Philips Fluid: طراح برزیلی به نام دا ماتا برای شرکت فیلیپس گوشی طراحی کرده است تا به وسیله آن بتواند بازار موبایل را بدست آورد. این گوشی قابلیت خم شدن دارد و می توان آن را به هر حالتی خم کرد. این گوشی همچنین قابلیت تبدیل شدن به دسته های بازی برای کنسول های متفاوت را نیز دارد.









10 موبایل جالبی که به‌ زودی‌ در بازارخواهید دید! + عکس



7موبایل دیگر در ادامه مطلب.

علی طوسی بازدید : 385 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

در دنیای اینترنت به خاطر سرعت دسترسی بیشتر به داده ها و همچنین برای افزایش فشرده سازی و آپلود کردن چندیدن فایل یا یک پوشه تنها راه این است که از نرم افزار های آرشیو کننده استفاده کنید . نرم افزار های آرشیو کننده فایل های شما را درون یک پکیج قرار می دهند و در عین حال می توانند برای شما فشرده سازی را نیر انجام دهند .

نرم افزار Winrar یکی از قدیمی ترین و قدرتمند ترین نرم افزار های فشرده سازی است که فرمت های بسیار زیادی را پشتیبانی می کند و در عین حال فرمت خاص خود یعنی Rar را بسیار عالی فشرده می کند . این برنامه را می توان کم حجم ترین برنامه آرشیو کننده نام برد طوری که می بینید فایل نصب آن کمتر از 2 مگابایت است و سرعت بالایی هم در فشرده سازی داده ها دارد . همچنین قابلیتی مانند Self Extract که قابلیتی است که می تواند آرشیو شما را در قالب یک فایل exe در آورد که اتوماتیک در قسمت خاصی از هارد شما از حالت فشرده خارج می شود . همچنین قابلیت قرار دادن پسورد روی فایل های شخصی از قابلیت های پرکاربرد این برنامه قدرتمند است . این نرم افزار میتواند فایلهایی را که در فرمت های RAR, ZIP, CAB, ARJ, LZH, TAR, GZ, ACE, UUE, BZ2, JAR, ISO, 7Z, Z هستند را باز کند و شما هم میتوانید فایلهای مورد نظرتان را به این فرمتها فشرده کنید.


قابلیت های کلیدی نرم افزار Winrar Archiver :
    - فشرده سازی انواع فایل و پوشه
    - باز کردن انواع فرمتهای کمپرس شده
    - قرار دادن پسورد بر روی فایل فشرده
    - تعمیر فایلهای فشرده
    - داشتن چندین پوسته
    - چند زبانه بودن
    - بروز رسانی نرم افزار از اینترنت
    - محیط زیبا و کاربرپسند
    - سازگاری با تمام ویندوز ها
    - کاربرد آسان
    - حجم کم
    - و …

علی طوسی بازدید : 535 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (1)

 

در این مطلب قصد داریم یک منبع تغذیه تست شده و کاملا عملی را به شما معرفی کنیم . تمام قطعات این منبع تغذیع در بازار موجود است . و با صرف کردن حدود 1 ساعت میتوانید این منبع تغذیه قدرتمند را برای کارگاه خانگی خود بسازید .

مشخصات این منبع تغذیه به شرح زیر است :

  • ولتاژ ورودی : 24 ولت AC
  • جریان ورودی : 3 آمپر
  • ولتاژ خروجی : 0 تا 30 ولت
  • جریان خروجی : 2 میلی آمپر تا 3 آمپر

ویژگی های این منبع تغذیه :

  • ابعاد کوچک ، ساخت آسان ، عملیات ساده
  • ولتاژ خروجی به سادگی قابل تغییر است
  • محدود کردن جریان خروجی با نشانگر
  • حفاظت دستگاه از اتصال کوتاه

علی طوسی بازدید : 1057 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

این مدار برای کسانی هست که به صدای بسیار بلند علاقه دارند و کمی به قصد آزار همسایگان رو دارند. چنین آمپلی فایر هایی در بازار در حدود 700 هزار تومان فروخته می شوند که معلوم هم نیست توان واقعی را اعلام می کنند ولی در این مدار ما با محاسبات به شما این مطلب را ثابت می کنیم . البته اگر به فکر این هستید چند ساعتی برای مراسمی مثل عروسی از این آمپلی فایر کار بکشید بهتر است از حالا در فکر یک رادیاتور مایع باشید . حتی اگر نمی خواهید این مدار را ببندید تا آخر مطلب با ما باشید زیرا هرچیزی که در الکترونیک خواندید در این مدار بطور عملی می بینید و یک تقویت کننده واقعی را با ما تحلیل خواهید کرد .

توجه مهم : اگر دانش آموز هستید و یا در الکترونیک تازه کار هستید به هیچ وجه این مدار را به تنهایی تست نکنید زیرا با کوچکترین اشتباهی جریان بسیار بالای منبع تغذیه این مدار شما را در یک آن خشک می کند و ما هیچ مسئولیتی در قبال آن به عهده نمی گیریم . ضمنا مشکلات مداری از نظر کار ندادن و یا سوختن قطعات به ما مربوط نمی شود و هیچ سوالی در این زمینه را پاسخ نخواهیم داد .

خیلی ها می پرسند که آیا با افزایش ولتاژ آمپلی فایر ها می توان توان را افزایش داد ؟ در پاسخ باید بگوییم خیر. هر نیمه هادی تا ولتاژ خاصی می تواند کار کند . برای مثال در این پروژه ما از ترانزیستور هایی که قادر است تا ولتاژ 250 ولت را تحمل کنند استفاده می کنیم .

کسایی که کمی در الکترونیک وارد باشند ممکن است تا مدار را نگاه کنند بگویند چرا از Mosfet به جای ترانزیستور استفاده نکردید ؟ البته ماسفت ها تقویت خیلی خوبی دارند ولی ماسفت ها به خودی خود قیمت بالایی دارند . ماسفت ها دو نمونه عمودی و افقی دارند .  نوع افقی در ولتاژ های بالای 200 ولت کمیاب هستند و در نوع عمودی مانند HEXFETs ها و مانند آنها نیز به خاطر اینکه تقویت این نوع ماسفت ها غیر خطی است به خوبی جریان های جزیی تقویت نمی شوند و شما مجبورید یک جریان ساکن با قدرت نسبی همیشه به آن بدهید که باعث اطلاف انرژی و افزایش حرارت شود و برای کاهش حرارت مجبورید از کلاس های ترانزیستوری استفاده کنید که کلی مدار شلوغ تر خواهد شد . و چندین مورد دیگر که در این بحث نمی گنجد . در صورتیکه در رابطه با Fet های جدید علاقه دارید مطالبی یاد بگیرید بهتر است ...

علی طوسی بازدید : 345 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)
یک میلیون ربات، کارگران جدید شرکت فاکسکان

فاکسکان شرکت بزرگی است که در چین، تایوان و چندین کشور دیگر کارخانه های بزرگی دارد. این شرکت محصولات الکترونیک بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا را تولید می کند. در واقع محصولات مختلف سونی، اپل، ایسر، ایسوس، اینتل، نوکیا، مایکروسافت، اچ پی، دل و بسیاری دیگر از شرکت ها در نهایت توسط این شرکت تولید یا مونتاژ و تکمیل می شوند. ‏

علی طوسی بازدید : 444 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

مجله PMM یکی از مجلات محبوب و پر محتوا در زمینه میکروکنترلر ها می باشد که به بحث بصورت اختصاصی در مورد میکرو کنترلر ها می پردازد . این مجله در حال حاضر 8 شماره منتشر کرده است . این شماره بحث اختصاصی در مورد میکرو های ARM می باشد .

نام مجله : PMM

زبان : فارسی

شماره : هشتم

تعداد صفحات : 89 صفحه

برای دانلود به ادامه بروید.

علی طوسی بازدید : 345 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

با خیلی از دانشجو ها هر ترم صحبت می کنم می گویند این ترم قصد دارم معدلم زیر 18 نشه . انصافا خیلی هم چند جلسه اول خوب جلو می روند ولی پایان ترم با معدل 14 قبول می شوند . توی این مطلب قصد دارم روش صحیح مطالعه را برای شما توضیح دهم تا شما نیز با معدل 18 به بالا دروس را پاس کنید . حالا هم شروع ترم است بهترین زمان است .

بارها شنيده ايم كه دانش آموز يا دانشجويي مي گويد :

(( ديگرحال و حوصله خواندن اين كتاب را ندارم ))يا ((آنقدر از اين كتاب خسته شده ام كه قابل گفتن نيست )) ويا (( هر چقدر ميخوانم مثل اينكه كمتر ياد مي گيريم )) و يا ((ده بار خواندم و تكرار كردم ولي بازهم ياد نگرفتم ))به راستي مشكل چيست ؟ آيا براي يادگيري درس واقعا" بايد 10 بار كتاب را خواند ؟ آيا بايد دروس خود را پشت سرهم مرور كرد؟ و آيا بايددهها بار درس راتكراركردتا يادگرفت ؟ مطمئنا" اگر چنين باشد ، مطالعه كاري سخت و طاقت فرسا است . اما واقعيت چيزي ديگر است . واقعيت آن است كه اين گروه از فراگيران ، روش صحيح مطالعه را نمي دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چيزي راجع به چگونه درس خواندن نمي آموزند . يادگيري و مطالعه ، رابطه اي تنگاتنگ و مستقيم با يكديگر دارند، تا جايي كه مي توان اين دو را لازم و ملزوم يكديگر دانست. براي اينكه ميزان يادگيري افزايش يابد بايد قبل از هرچيز مطالعه اي فعال و پويا داشت .

شيوه صحيح مطالعه ،چهار مزيت عمده زير را به دنبال دارد:

1- زمان مطالعه را كاهش ميدهد.

2- ميزان يادگيري را افزايش ميدهد .

3-مدت نگهداري مطالب در حافظه را طولاني تر مي كند.

4- بخاطر سپاري اطلاعات را آسانتر مي سازد.

براي داشتن مطالعه اي فعال وپويانوشتن نكات مهم درحين خواندن ضروري است تابراي مرورمطالب،دوباره كتاب رانخوانده ودر زماني كوتاه ازروي يادداشتهاي خودمطالب رامرور كرد .

يادداشت برداري ، بخشي مهم و حساس از مطالعه است كه بايد به آن توجهي خاص داشت . چون موفقيت شما را تا حدودي زياد تضمين خواهد كرد و مدت زمان لازم براي يادگيري را كاهش خواهد داد. خواندن بدون يادداشت برداري يك علت مهم فراموشي است ...

علی طوسی بازدید : 2537 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

AutoCAD Electricalابزاری جهت طراحی مدارهای الکتریکی است و محصولی از کمپانی Autodesk می باشد. این نرم افزار کار ساخت و طراحی مدارات کنترل الکتریکی و بررسی مدارها و المانها را بر عهده دارد و در نسخه جدید خود با تغییرات و پیشرفت های چشمگیری همراه بوده است. AutoCAD Electrical که نرم افزار مفیدی برای مهندسان و دانشجویان رشته های برق و الکترونیک است دارای امکانات فراوانی از جمله قابلیت ترسیم مدارها به صورت سه بعدی، قابلیت رفع مجازی ایراد های مدار، قابلیت نوشتن توضیحات در کنار مدارها و ... می باشد.

  نرم افزار AutoCAD Electrical بصورت خاص برای ساخت و طراحی مدارات کنترل الکتریکی ساخته شده است. مانند ديگر محصولات نرم افزاری خانواده AutoCAD ، نرم افزار AutoCAD Electrical قابلیت رفع مجازي ايراد هاي كنترلي و طراحي مدار، اطلاعات دقيق براي ساخت و زمان بيشتر براي طراحي و مهندسي را در اختيار كاربران مي گذارد. با استفاده از نرم افزار AutoCAD Electrical (منطقي ترين نرم افزار طراحي مدارات كنترل الكتريكي) همواره پيشتاز رقابت ها باشيد." می توان گفت که نسخه 2012 این نرم افزار علاوه بر ایجاد تعییرات کلی دارای کتابخانه هایی به مراتب کاملتر است.

 

قابلیت های نسخه 2012 نرم افزار AutoCad Electrical  :

- قابلیت ترسیم ورودی و خروجی های PLC

- افزایش انعطاف پذیری نرم افزار در مقابل طرح ها و هماهنگ سازی تنظیمات آن ها

- بخش Text Command به صورت چند خط بودن

- قابلیت حاشیه نویسی در کنار نقشه ها

- قابلیت بازیابی فایل های از دست رفته

- قابلیت ترسیم به صورت دو بعدی

- قابلیت ترسیم به صورت سه بعدی واقعی

- قابلیت چرخش 360 درجه ای نقشه ها

- استفاده بسیار آسان تر در این نسخه

- قابلیت ترکیب چارت های Excel و AutoCad

- مدیریت کامل بر روی لایه های نقشه ها

- سازگاری بسیار کامل تر با پردازنده های گرافیکی و به دست آوردن سرعت بالاتر در انجام کارها

- ابزار بسیار کامل برای طراحی ها

- سازگاری کامل با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا و ویندوز

تعداد صفحات : 5

درباره ما
این وبسایت مرجعی است برای دانشپژوهان رشته الکترونیک و الکتروتکنیک وکامپیوتر و حتی ریاضی فیزیک که با مراجعه به این وبلاگ میتوانند از مطالب آن بهره مند شوند. این وبسایت برای دانش آموزان پایه دوم و سوم دبیرستان و حتی دانش جویان ساخته شده است. همچنین کسانی که در این دروس مشکل دارند از طریق این سایت اطلاعاتشان تکمیل تر خواهد شد. این وب سایت از طریق دانش آموزان پایه دوم رشته الکترونیک هنرستان شاهد ایثار (مشهد مقدس) ساخته شده و سعی بر این شده که با این سایت بتوانیم کمک درسی دانش آموزان شویم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • قیمت هتل درویشی
  • هارد SSD
  • آپلود عکس
  • برگزاری مراسم عروسی
  • قیمت ssd samsung
  • آپلود فایل
  • آپلود
  • آفبا
  • سنجش و دانش
  • مشاوره آنلاین
  • خرید خودرو
  • کنکور دکتری
  • سنجش و دانش
  • سنجش و دانش
  • فراخوان طراحی لوگو
  • آفبا
  • تجهیزات توانبخشی
  • دانلود آهنگ جدید
  • مجله اینترنتی
  • خرید ssd samsung
  • چت روم
  • شبکه اجتماعی
  • آفبا
  • باغ عروسی
  • Artificial Intelligence Products
  • گن لاغری كاسمارا
  • خريد بدليجات
  • تراوين
  • دانلود بازی اندروید
  • دانلود آهنگ جدید
  • مدل مانتو زنانه
  • مدل مانتو 94
  • دانلود آهنگ جدید
  • افزایش سایز سینه
  • دستگاه وکیوم سینه
  • دانلود کتاب
  • پایان نامه ارشد
  • بهترین سایت سرگرمی
  • نرم افزار حقوق و دستمزد
  • العاب
  • بازی
  • بازی
  • مبلمان اداری
  • مبل
  • مبل
  • خرید بازی ایکس باکس
  • خرید جم
  • اندروید
  • مدل تونیک زنانه
  • فروشگاه پوشاک
  • وی پی ان
  • خرید vpn
  • خرید وی پی ان
  • بدليجات
  • خرید هاست
  • هوش مصنوعی
  • مدل مانتو
  • آموزش فتوشاپ
  • اکشن فتوشاپ
  • مطالب خواندنی
  • اجاره بخاری
  • سایت تفریحی
  • خرید بلیط هواپیما
  • مانیکور ناخن
  • ادکلن مردانه
  • چاقی صورت
  • خرید سرور مجازی
  • مکمل بدنسازی
  • جوک خنده دار
  • خرید اینترنتی
  • مرجع قیمتی محصولات
  • لیست قیمت محصولات
  • پودر چاقی
  • همکاری در فروش
  • آگهی رایگان
  • طراحی قالب وردپرس
  • خرید کریو
  • مشاوره خانواده
  • پی سی تولز
  • عکس بازیگران ایرانی
  • خرید تلویزیون
  • فروشگاه ساز
  • شارژ ایرانسل
  • همکاری در فروش
  • بک لینک
  • عکس بازیگران
  • حامد زمانی
  • دانلود فیلم ایرانی
  • دانلود آهنگ
  • تعمیر خودرو
  • فروش اسپمر
  • فروش اینترنتی ادکلن
  • آگهی استخدام
  • فروش بک لینک
  • چت روم
  • فروش لوازم یدکی خودرو
  • خاله زنک
  • دانلود جدیدترینها
  • هندزفری تغییر صدا
  • الزعفران
  • قیمت روز خودروی شما
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    کدام رشته مورد علاقه شما می باشد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 130
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3000
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 150
  • بازدید امروز : 166
  • باردید دیروز : 1,064
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,510
  • بازدید ماه : 16,986
  • بازدید سال : 43,671
  • بازدید کلی : 370,080
  • کدهای اختصاصی
    ===================================