loading...
مرجع تخصصی دانش آموزان رشته الکترونیک
اعلانات
به مرجع تخصصی رشته الکترونیک خوش آمدید !




دوستان و مهمانان گرامی قبل از خواندن مطالب لطفا برای حمایت از سایت برروی تبلیغات کلیک کنید و در سایت عضو شوید.

برای عضویت سریع میتوانید به منوی سمت چب - بالا مراجعه کنید.


امکانات سایت
  • انجمن و تالار گفتگوی بزرگ با داشتن تمام بخش ها و موضوعات کاربردی و مهم
  • جامعه مجازی بزرگ:سیستم پروفایل سازی - اعتباردهی - تبادل نظر - کلوپ - گالری و...
  • افتتاح نسخه موبایل سایت برای انواع  موبایل ها:www.electronic-center.rozblog.com/m
  • سیستم عضو گیری و ساخت اکانت مشترک در سایت و انجمن
  • سیستم عضوگیری سریع
  • سیستم نظرسنجی
  • چت باکس کوچک و کاربردی
  • بخش بهترین نرم افزار ها
  • خبرنامه:با عضویت در آن میتوانید جدیدترین اطلاعات و اخبار را از طریق ایمیلتان دریافت کنید.(غیرفعال)
  • طراحی هدر و لوگو و بنر اختصاصی


اعلانات

در صورتی که در این سایت عضو شوید میتوانید از مطالب آن بهره مند شوید.
برای عضویت سریع میتوانید از طریق فرم پایین اقدام نمایید.
همچنین تالار گفتگو و انجمن افتتاخ شد و دوستان میتونند با فعالیت در انجمن به مقام مدیریت و ناظر و خبرنگار و نویسنده و ... برسند.
هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز میباشد !

ورودی های سایت :
www.Electronic-center.Rzb.ir
www.Electronic-center.R98.ir

بنر های سایت:


لواسان موزیک


آخرین ارسال های انجمن
علی طوسی بازدید : 260 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

٢٠روش عالی غلبه بر تنبلی وانجام بیشترین کار در کمترین زمان

1- سفره را بچینید
هدف را مشخص کنید. برای این کار می توانید افکار خود را روی کاغذ بیاورید و برای انجام آنها زمان تعیین ‏کنید و از مهمترین کار شروع کنید.


2-برای هر روز از قبل برنامه ریزی کنید
بدین ترتیب نا خود آگاه ذهن شما تمام مدت روی این لیست کار می کند حتی زمانی که در خواب هستید.


3-قانون 20/80 را در همه امور به کار بگیرید‏
همیشه 20 در صد از کارهای ما بسیار مهم هستند و 80 در صد کم اهمیت‏.
افراد موفق کسانی هستند که ابتدا این 20 درصد را که ظاهرا سخت تر هست را انجام می دهند. یعنی خود را ‏مجبور می کنند

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید.

علی طوسی بازدید : 271 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

چند توصیه برای حضور موفق هنرجویان در امتحانات

1-   همواره به یاد خدا باشید و به یاری او وتوانائی های خود اعتماد داشته باشید .

2-شام شب را از غذاهای سبک مصرف نمایید وقبل از عزیمت به آموزشگاه حتماً صبحانه کامل صرف کنید  بهتراست چند عدد شکلات قبل ودرحین امتحان مصرف شود .

3-  شب ها زودتر بخوابید و صبح زود بعد از خواندن نماز ورازونیاز با خداوند متعال با روحیه ی مضاعف به مطالعه ومرور درس ها بپردازید .

4-با توجه به برنامه امتحانات ؛ تاریخ ، روز و ساعت برگزاری امتحان هردرس را مدنظر قرارداده ونیم ساعت قبل از شروع امتحان درهنرستان حضورداشته واز هرفرصتی برای مرور درس ها استفاده نمایید .

 

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مهدی عباسی بازدید : 382 شنبه 24 تیر 1391 نظرات (1)

درست است كه مايكروسافت به طور منظم درباره بهبود و ارتقاي اينترنت اكسپلورر 10 در ويندوز 8 تبليغ ميكند، ولي اين شركت چندان درباره اين مرورگر و پيشرفت هاي آن در ويندوز 7 نگفته است؛ سيستم عاملي كه تقريبا نيمي از ويندوزهاي تمام رايانه هاي شخصي را نيرو مي بخشد.
سال گذشته هنگامي كه مايكروسافت براي اولين بار اينترنت اكسپلورر 10 را معرفي كرد به كاربران خود قول داد اين مرورگر ( جديد نه تنها در حالت روميزي ويندوز جديد شركت ويندوز 8 كار خود را بخوبي انجام خواهد داد ) بلكه در ويندوز 7 سال 2009 نيز اجرا ميشود.
اگرچه مايكروسافت، پيش نمايش هاي اكسپلورر 10 را شش بار براي ويندوز 8 به روزرساني كرد، ولي آخرين نسخه اي كه31 ماه مي ارائه شد و نسخه پيش نمايش ويندوز 8 بود، سبب شد خدمت رساني هاي هرچند كوچك نيز براي ويندوز 7 نسبت به سال گذشته كمتر و محدودتر شود. آخرين پيش نمايشي كه توانايي اجرا در ويندوز 7 را نيز داشت 29 ژوئن 2011 ارائه شد...

 

 

علی طوسی بازدید : 659 جمعه 16 تیر 1391 نظرات (0)

دسته های PS3 همانطور كه ميدانيد به گوشي هاي آندرويد ميتواند متصل شود و يكي از كاربران سايت منبع با گوشی Galexy note یک mod جالب طراحی کرده و به هم آن هارا متصل كرده كه باعث راحتي استفاده از دسته مي شود.

لینک عکس

PS3 Controller With Android Phone

براي مشاهده ديگر عكس ها به ادامه مطلب برويد.

علی طوسی بازدید : 404 دوشنبه 22 اسفند 1390 نظرات (0)

 سایت الکترونیک سنتر پس از مدت ها دست به انتشار انواع ترفند ها  زد.
امروز برای دوستداران ترفند ها , ترفند های ویندوز رو ارائه دادیم و همچنین ترفند های ویندوز چند قسمت دارد که در هر هفته یک قسمت از ان را منتشر میکنیم و امیدواریم که از آن بهره مند شوید و کاربردی برای شما داشته باشد. همچنین به درخواست بعضی از کاربران ترفند های انواع موبایل ها را قرار خواهیم داد.

این ترفند برای ویندوز XP میباشد و در قسمت بعد ترفند های رجیستری دیگه ای را برایتان ارائه خواهیم داد.


برای دانلود ترفند به ادامه مطلب مراجعه کنید.

علی طوسی بازدید : 731 یکشنبه 21 اسفند 1390 نظرات (1)

رشته ای میان الکترونیک و مکانیک و حتی رباتیک

مهندسی مکاترونیک

نام مکاترونیک از دوکلمه ی مکانیک و الکترونیک ریشه می گیرد و روشی چند رشته ای و جدید برای طراحی و ایجاد محصولی است که مبانی رشته های مهندسی برق، مکانیک، کامپیوتر، مواد، شیمی و صنایع را با هم در می آمیزد. سیستم های مکاترونیکی نوعا از اجزا سنتی مکانیک و الکتریک تشکیل شده اند ولی به دلیل بکارگیری حسگرها، عملگرها و سیستم های کنترل کامپیوتری از آن ها به عنوان سیستم های هوشمند نیز یاد می شود.  

 

مکاترونیک را می توان یک فرآیند نوین مهندسی نامید که با طراحی و ساخت محصولات و سیستم های هوشمندی سر و کار دارد و شامل ترکیبی از عملگرهای مکانیکی و الکترونیکی هستند. به طور خلاصه سیستم های مکاترونیک را میتوان سیستم های هوشمند الکترومکانیک نامید.

 

 کسانی که در رشته ی مکاترونیک مهارت کسب می کنند باید اطلاعت کلی از شماری از تکنیک ها به دست آورند و قابلیت اداره ی کل فرآیند طراحی را داشته باشند. آنها باید قادر باشند از منابع اطلاعاتی سایرین بهره برده و از ترکیب ویژه ی فناوری هایی که اقتصادی ترین ، جدیدترین، زیبا ترین و مناسب ترین راه حل را برای مساله مورد نظر ارائه می دهند استفاده نمایند. صنعت به مهندسان مکاترونیک برای ساخت سریع محصولات جدید با بازدهی و کیفییت بالا و قیمت پایین نیازمند است.

 

در آزمون کارشناسی ارشد این رشته دروس زبان عمومی-تخصصی و ریاضیات الزامی می باشد اما در مورد سه درس دیگر دانشجویان می توانند سه درس از بین 8درس دینامیک، کنترل، هوش مصنوعی، مدارهای منطقی و ریزپردازنده ها، الکترونیک1و2، برنامه نویسی و الگوریتم انتخاب نمایند. همانطور که از دروس اختیاری این رشته برمی آید متقاضیان اصلی این رشته دانش آموختگان رشته های برق، مکانیک و کامپیوتر می باشند.

 

 علاوه بر دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه های خواجه نصیر الدین طوسی(10 نفر روزانه،5 نفر شبانه) و سمنان(4 نفر روزانه، 1نفر شبانه) در سال 85 در این رشته دانشجو پذیرش کرده اند.


مشاهده ادامه در ادامه مطلب.

 

علی طوسی بازدید : 729 شنبه 20 اسفند 1390 نظرات (0)

مقاله آشنایی با نویز و روش های حذف آن توسط جناب مهندس ایمان تقوی و مهندس سروش بخشی برایمان ارسال شده است .

یکی از مشکلات عمده ای که وسائل و دستگاه های الکترونیکی با آن مواجه هستند مساله نویز می باشد . به خصوص در زمان حاضر که انواع و اقسام وسائل الکترونیکی و الکتریکی و مکانیکی در فضای کوچکی در کنار یکدیگر مشغول به کار بوده و به سادگی می توانند روی همدیگر اثر بگذارند . بنابراین باید مساله نویز در ساخت، مونتاژ و حتی در نصب و سرویس دستگاه ها و وسایل مورد توجه قرار  گیرد.

حل مشکل نویز نیاز به داشتن اطلاعات کافی در مورد ماهیت نویز، راه های ورود نویز و روش های صحیح کاهش نویز دارد . امروزه مهندسین با این مساله به طور صحیح برخورد نکرده و راه هایی که برای کاهش و یا حذف نویز ارائه می دهند ،علاوه بر تحمیل هزینه زیاد ،تاثیر چندانی نیز ندارند .در همین راستا اغلب مهندسین به دلیل دانش کم نسبت به مکانیزم نویز سعی در حل این مساله از طریق آزمون و خطا دارند . چنین تلاشی موجب اتلاف وقت زیادی شده و هم چنین ممکن است راه حل به دست آمده ،با ورود دستگاه به محل جدید ،اثر خود را از دست بدهد .این در حالی است که اصول مربوط به نویز ساده بوده و با استفاده از فیزیک مقدماتی نیز قابل توجیه است .

سرفصل مطالب :

  • دلیل اهمیت نویز چیست؟
  • تعاریف نویز
  • تعریف نویز در شاخه ها ی مختلف مهندسی برق
  • نویز های ذاتی
  • ویژگی های نویز های ذاتی
  • نویز های غیر ذاتی
  • ویژگی های نویز های غیر ذاتی
  • ویژگی های عمومی نویز های ذاتی و غیر ذاتی
  • مشخصه های اصلی نویز
  • محاسبات مربوط به نویز
  • تکنیک های حذف نویز
  • ایمنی مدار در برابر نویز
  • دو کاربرد عملی
  • مزایای نویز
  • نتیجه گیری

علی طوسی بازدید : 427 جمعه 19 اسفند 1390 نظرات (0)
آشنايي با رشته ي مهندسي رباتيک



علم آن چه هست را توضيح مي دهد ، مهندسي چيزي را که هرگز نبوده خلق مي کند . رياضيات نه علم است و نه مهندسي بلکه ابزار است . فيزيک و شيمي علم است ولي مهندسي نيستند . رباتيک علم نيست بلکه مهندسي است . براي عالم بودن فقط به يک نوع استعداد يا هوش نياز داريد . اما هوش متفاوتي لازم داريد تا چيزي که نبوده است را خلق کنيد . خلق و نوآوري ، هوش و توانايي مي خواهد . هوش براي حل مسائل و مشکلات و توانايي نفوذ سخن .

رشته مهندسي رباتيک تلفيقي از رشته هاي مهندسي برق گرايش هاي الکترونيک و کنترل و رشته ي مهندسي مکانيک گرايش طراحي جامدات و مهندسي کامپيوتر گرايش سخت افزار مي باشد ، که مناسب طراحي و ساخت ربات هاي صنعتي مي باشد و ...


برای مشاهده به ادامه مطلب بروید.

علی طوسی بازدید : 373 جمعه 19 اسفند 1390 نظرات (0)

رزی (Rosey) یکی از اولین ربات هایی بود که در تلویزیون نمایش داده شد. این ربات به شکل یک پیشخدمت خانم با یک پیشبند تزئینی در بین سال های 1962 تا 1963 در سریال کارتونی The Jetsons تخیل انسان ها را بال و پر میداد. 

50 سال بعد، شرکت iROBOT ‌با الهام از این کارتون رباتی به نام Ava ساخته است. به گفته آقای انجل، مدیر این شرکت، آوا رباتی 165 سانتی با سری از جنس آیپد یا یک تبلت اندرویدی است که حواس خود را مدیون سنسور کینکت شرکت مایکروسافت خواهد بود. 

شرکت iROBOT در چند دهه اخیر به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های ربات سازی فعالیت میکند. این شرکت تاکنون میلیون ها عدد جاروبرقی رباتی Roomba تولید کرده. در ضمن ربات های خنثی کننده بمب تولید این شرکت نیز در کشورهایی مثل عراق و افغانستان بسیار پرکاربرد بوده است.

حالا انجل امیدوار است که آوا بتواند بسیاری از کارهای خانه را به صورت خودکار یا از طریق کنترل از راه دور انجام دهد. شرکت Texas instruments نیز اعلام کرده با تولید پردازشگرهای قدرتمند، هوش این ربات را افزایش داده و قیمت تمام شده محصول را پایین خواهد آورد. بر اساس اعلام آقای انجل، دلیل اصلی استفاده از تبلت به عنوان سر ربات این است که شبیه سازی حالت های صورت انسان برای یک سر مکانیکی بسیار دشوار است. اما با استفاده از تبلت میتوان تمام حالت ها را با شبیه سازی کامپیوتری به سادگی انجام داد. در ضمن این موضوع توسعه دهندگان نرم افزار را ترغیب میکند تا با نوشتن اپلیکیشن های مختلف برای آوا، آن را تبدیل به نگهبان، فروشنده، پرستار کودک و سالمند یا هر چیز دیگری بنمایند. 

طبق اعلام iROBOT، "اولین نمونه های این ربات در اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. البته قطعاً قیمت اولین نمونه ها به چند ده هزار دلار میرسد. اما با گذشت زمان این قیمت تعدیل خواهد شد. در ضمن بازار هدف اولیه این ربات، صنایع پزشکی خواهد بود. جایی که این ربات به پزشکان کمک خواهد کرد تا بیمار خود را از راه دور مورد معاینه و درمان قرار دهند." 

انجل از نقشه های آینده خود برای آوا میگوید: 
"با تولید انبوه آوا، مدیران میتوانند از آن به عنوان منشی یا راهنما برای دعوت حضار به سالن های کنفرانس استفاده کنند. آوا میتواند واسط خوبی برای ویدئو کنفرانس ها باشد. در ضمن با کاهش قیمت آوا در آینده نزدیک، خانواده ها نیز میتوانند آن را خریداری کنند. شاید تا آن موقع، دو بازو هم برای آوا قرار دهیم تا بتواند به کودکان، شیر یا غذا هم بدهد.

علی طوسی بازدید : 484 سه شنبه 16 اسفند 1390 نظرات (0)

الکترونیک

دانش مطالعهٔ عبور جریان الکتریکی از مواد مختلف - مانند نیمه‌رسانا‌ها، مقاومت‌ها، القاگرها و خازن‌ها - و آثار آن است. الکترونیک همچنین به عنوان شاخه‌ای از فیزیک نظری شناخته می‌شود. طراحی و ساخت مدارهای الکترونیکی برای حل مشکلات عملی، قسمتی از مباحث موجود در مهندسی الکترونیک را تشکیل می‌دهد.[۱]

در برخی موارد مطالعه المان‌های جدید نیمه‌رسانا و فن‌آوری‌های نزدیک به آن، شاخه‌ای از فیزیک در نظر گرفته می‌شود. این مقاله بیشتر به مفاهیم مهندسی الکترونیک می‌پردازد.

یک نمونه چیپ الکترونیکی SMD.

ادوات و مدارهای الکترونیکی

مدارهای الکترونیکی برای ایفا کردن وظایف مختلفی استفاده می‌شوند. کاربردهای اصلی مدارهای الکترونیکی عبارتند از:

۱) کنترل و پردازش داده‌ها

۲) تبدیل و توزیع توان الکتریکی

۳) اجرای عملیات خاص

هر ردی این کاربردها با ایجاد و آشکارسازی میدان الکترومغناطیسی و جریان الکتریکی سرو کار دارند. گرچه از انرژی الکتریکی در سال‌های انتهایی قرن ۱۹ برای انتقال پیام به وسیله تلگراف و تلفن استفاده می‌شد اما بیشتر پیشرفت‌های مربوط به علم الکترونیک پس از ساخت رادیو شکل گرفت. در یک نگاه ساده، یک سیستم الکترونیکی را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد:

  • ورودی: حسگرهای الکترونیکی و مکانیکی (یا مبدل‌های انرژی). این تجهیزات سیگنال‌ها یا اطلاعات را از محیط خارج دریافت کرده و سپس آنها را به جریان، ولتاژ یا سیگنال‌های دیجیتال تبدیل می‌کنند.
  • پردازشگر سیگنال: این مدارها در واقع وظیفه اداره کردن، تفسیر کردن و تبدیل سیگنال‌های ورودی برای استفاده آنها در کاربرد مناسب را بر عهده دارند. معمولاً در این بخش پردازش سیگنال‌های مرکب بر عهده پردازشگر سیگنال‌های دیجیتال است.
  • خروجی: فعال کننده‌ها یا دیگر تجهیزات (مانند مبدل‌های انرژی) که سیگنال‌های ولتاژ یا جریان را به صورت خروجی مناسب در خواهند آورد (برای مثال با ایفای یک وظیفه فیزیکی مانند چرخاندن یک موتور).

برای مثال یک تلویزیون دارای هر سه بخش بالا است. ورودی تلویزیون سیگنال‌های پراکنده شده را دریافت کرده (به وسیله یک آنتن یا کابل) و آنها را به ولتاژ و جریان مناسب برای کار دیگر تجهیزات تبدیل می‌کند. پردازشگر سیگنال پس از دریافت داده‌ها از ورودی اطلاعات مورد نیاز مانند میزان روشنایی، رنگ و صدا را از آن استخراج می‌کند. در نهایت قسمت خروجی این اطلاعات را دویاره به صورت فیزیکی در خواهد آورد این کار به وسیله یک لامپ اشعه کاتدیک و یک بلندگوی آهنربایی انجام خواهد شد.


علی طوسی بازدید : 440 سه شنبه 16 اسفند 1390 نظرات (0)

کولن

منبع: ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

کولن (با نشان C) یکای بار الکتریکی در اس‌آی است و حدودا با بار ۱۰۱۸ × ۶.۲۴۱۵۱ پروتون یا بار ۱۰۱۸ × ۶.۲۴۱۵۱- الکترون برابر است.این یکا به افتخار شارل آگوستن دو کولن، کولن نامیده شده است.


تعریف‌ها

هر کولن مقدار بار الکتریکی گذرنده در یک ثانیه و در جریان ثابت یک آمپر است.

1 mathrm{C} = 1 mathrm{A} cdot 1 mathrm{s}

یک کولن همچنین مقدار بار اندوخته شده در سمت مثبت خازن است در صورتی که گنجایش آن ۱ فاراد و اختلاف پتانسیل اعمال شده،۱ ولت باشد.

1 mathrm{C} = 1 mathrm{F} cdot 1 mathrm{V}

این یکای اس‌آی، به افتخار شارل آگوستن دو کولن، کولن نامیده شده است؛ همانند دیگر یکاهای اس‌آی نشان این یکا نیز از حرف نخست نام بنیان‌گذار آن (C) برداشته شده است.

تبدیل‌ها

  • هر مول پروتون (نزدیک ۱۰۲۳ × ۶.۰۰۲ یا عدد آووگادرو) به نام ثابت فارادی یا فارادی شناخته شده است.هر فارادی با ۹۶۴۸۵.۳۳۹۹ کولن برابر است.پیرو عدد آووگادرو (NA) هر کولن برابر با نزدیک۱۰ × NA × ۱.۳۶ بار الکترون است.
  • هر آمپر ساعت = ۳۶۰۰ کولن و ۱ میلی‌آمپر ساعت = ۳.۶ کولن
  • بار الکترون برابر با۱۰-۱۹ × ۱.۶۰۲۱۷۶۴۸۷ کولن

هر کولن برابر بار الکتریکی ۱۰۱۸ × ۶.۲۴۱۵۰۶ پروتون و یا بطور ضرب شده به ۱ منفی (۱-) برابر با بار الکتریکی ۱۰۱۸ × ۶.۲۴۱۵۰۶ الکترون است.


علی طوسی بازدید : 964 سه شنبه 16 اسفند 1390 نظرات (0)

قانون‌های مداری کیرشهف

منبع:ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پرش به: ناوبری, جستجو

قانون‌های مداری کیرشهف قوانینی است فیزیکی که از دو بخش تشکیل شده‌است:

قانون شدت جریان‌ها

مجموع جریان‌های وارد شوند به یک گره با مجموع جریان‌های خارج شوند از آن برابرند یعنی داریم: i1 + i4 = i2 + i3

جمع جبری جریان‌هایی که به یک گره وارد می‌شود یا از آن خارج می‌شوند برابر با صفر است. این قانون به KCL نیز معروف است.

sum_{k=1}^n {I}_k = 0

این قانون از قانون پایستگی بار نتیجه می‌شود.


قانون اختلاف پتانیسل‌ها 

مجموع همه ولتاژهای درون یک حلقه برابر صفر است. v1 + v2 + v3 - v4 = 0

در هر حلقه یا هر مدار بسته، مجموع جبری اختلاف پتانسیل در المان‌های مدار، برابر صفر است. این قانون به KVL نیز معروف است. این قانون از پایستگی انرژی نتیجه می‌شود. در قوانین کیرشهف باید جهات فرضی برای شدت جریان‌ها در نظر گرفت. پس از تعیین علامت جریان هاباید قانون گره را در باره جریان‌ها نوشت. برای این کار در جهت جریان فرضی در مدار پیش می‌رویم. با استفاده از قانون اهم اگر در جهت جریان پیش برویم IR- افت ولتاژ داریم و اگر در خلاف جهت پیش برویم IR+ افزایش ولتاژ داریم.


علی طوسی بازدید : 30142 سه شنبه 16 اسفند 1390 نظرات (1)

مدار ریموت لیزری


img/daneshnameh_up/c/c7/laspin111.jpg

در این مدار با کنترل از راه دور توسط نور لیزر آشنا می شوید.حتی می توانید.از این مدار به عنوان سیستم دزدگیر و هشدار دهنده نیز استفاده کنید.در ضمن رنج ولتاژی که این مدار با آن کار می کند بین 2.5 تا 5 ولت است.به این ترتیب با سری کردن دو باطری 1.5 ولت معمولی نیز می توانید این کار را انجام دهید.اگر بخواهید.،ولتاژ را بیشتر از آنچه که گفتم مثلا با یک باطری 6 ولت یا 9 ولت انجام دهید نیز مشکلی ندارید .برای اینکار بایست مقاومت های وارد شده به LED ها رابیشتر از آنچه که در نقشه مشخص می شود.قرار دهید.در ضمن به میزان ولتاژ قابل تحمل خازن ها نیز توجه کنید.خازن های الکترولیت دارای مشخصه حداکثر ولتاژ قابل تحمل هستند.همچنین حداکثر و حداقل ولتاژ را که آی سی 4011 در آن رنج ولتاژی کار می کند را بایست.،مورد توجه قرار داد.شما حتی از این مدار به عنوان دزدگیر نیز می توانید استفاده کنید.برای اینکار بایست منبع ساطع کننده نور لیزر را در جایی ثابت کنید.به طوریکه نور آن به صورت مستقیم به فتودیود تابیده شود.البته برای این منظور به توضیحات مربوط به نقشه نیز بایست توجه کنید.مادامی که نور لیزر به فتو دیود تابیده می شود.صدایی از بیزر شنیده نمی شود.به محض اینکه این نور توسط موجود زنده یا هر شی دیگری قطع شود.مدار شروع به چشمک و بوق زدن می نماید

برای مشاهده ادامه مقاله به ادامه مطلب بروید

علی طوسی بازدید : 431 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

iPhone 4S and iPad 2 Jailbreak


تاکنون هیچ یک از هکر ها موفق نشده بودند iPhone 4S و iPad2 را جیلبریک کنند. ولی بالاخره این طلسم شکسته شده و اکنون همه کاربران می توانند گوشی آیفون 4S و تبلت آیپد2 خود را جیلبریک کنند. در ادامه Jailbreak هر دو دستگاه iPhone 4S و iPad 2 را آموزش می دهیم.





اگر تا به امروز منتظر جیلبرک کردن iPhone 4S و یا آیپد2 خود بودید حال انتظار به پایان رسیده است. خواندن مقاله را ادامه دهید تا روش جیلبریک دو دستگاه نام برده شده را بیاموزید. این جیلبریک توسط Chronic Development Team در قالب نرم افزار Absinthe برای شما فراهم شده است.


اگر از سایر دستگاه های Apple استفاده می کنید، با مشاهده نسخه دستگاه خود، یکی از روش های زیر را برای جیلبریک کردن انتخاب کنید.


برای مشاهده به ادامه مطلب بروید.


علی طوسی بازدید : 379 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)
سه نسل: شرکت های بزرگ گوشی سازی دنیا روزانه طرح های متفاوتی را رائه می دهند که برخی از آن ها تولید و برخی دیگر تنها در حد طرح باقی می مانند. در اینجا به 10 عدد از گوشی هایی که ممکن است در سال های آینده به حقیقت بپیوندد اشاره می کنیم :

1-BlackBerry Flex: ایده ای که شرکت بلکبری برای آینده خود دارد بسیار جالب و قابل ستایش است. این تلفن های همراه دارای صفحه نمایش های چرخشی هستند به طوری که تمام گوشی یک صفحه نمایش است شما می تواند از پشت گوشی خود نیز استفاده کنید. این شرکت تا به حال صحبتی در مورد امکانات احتمالی آن نکرده است.










10 موبایل جالبی که به‌ زودی‌ در بازارخواهید دید! + عکس




2-LG Leaf: شرکت ال جی برای آینده طرح هایی با توجه به حفاظت از محیط زیست دارد. این شرکت قصد دارد تا گوشی Leaf را بسازد. این گوشی با یک بدنه ساخته شده از مواد بازیافتی و بدون نیاز به شارژ با برق است. این گوشی از سلول های خورشیدی که در اطرافش قرار دارد استفاده می کند.









10 موبایل جالبی که به‌ زودی‌ در بازارخواهید دید! + عکس



3-Philips Fluid: طراح برزیلی به نام دا ماتا برای شرکت فیلیپس گوشی طراحی کرده است تا به وسیله آن بتواند بازار موبایل را بدست آورد. این گوشی قابلیت خم شدن دارد و می توان آن را به هر حالتی خم کرد. این گوشی همچنین قابلیت تبدیل شدن به دسته های بازی برای کنسول های متفاوت را نیز دارد.









10 موبایل جالبی که به‌ زودی‌ در بازارخواهید دید! + عکس



7موبایل دیگر در ادامه مطلب.

علی طوسی بازدید : 345 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)
یک میلیون ربات، کارگران جدید شرکت فاکسکان

فاکسکان شرکت بزرگی است که در چین، تایوان و چندین کشور دیگر کارخانه های بزرگی دارد. این شرکت محصولات الکترونیک بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا را تولید می کند. در واقع محصولات مختلف سونی، اپل، ایسر، ایسوس، اینتل، نوکیا، مایکروسافت، اچ پی، دل و بسیاری دیگر از شرکت ها در نهایت توسط این شرکت تولید یا مونتاژ و تکمیل می شوند. ‏

علی طوسی بازدید : 345 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

با خیلی از دانشجو ها هر ترم صحبت می کنم می گویند این ترم قصد دارم معدلم زیر 18 نشه . انصافا خیلی هم چند جلسه اول خوب جلو می روند ولی پایان ترم با معدل 14 قبول می شوند . توی این مطلب قصد دارم روش صحیح مطالعه را برای شما توضیح دهم تا شما نیز با معدل 18 به بالا دروس را پاس کنید . حالا هم شروع ترم است بهترین زمان است .

بارها شنيده ايم كه دانش آموز يا دانشجويي مي گويد :

(( ديگرحال و حوصله خواندن اين كتاب را ندارم ))يا ((آنقدر از اين كتاب خسته شده ام كه قابل گفتن نيست )) ويا (( هر چقدر ميخوانم مثل اينكه كمتر ياد مي گيريم )) و يا ((ده بار خواندم و تكرار كردم ولي بازهم ياد نگرفتم ))به راستي مشكل چيست ؟ آيا براي يادگيري درس واقعا" بايد 10 بار كتاب را خواند ؟ آيا بايد دروس خود را پشت سرهم مرور كرد؟ و آيا بايددهها بار درس راتكراركردتا يادگرفت ؟ مطمئنا" اگر چنين باشد ، مطالعه كاري سخت و طاقت فرسا است . اما واقعيت چيزي ديگر است . واقعيت آن است كه اين گروه از فراگيران ، روش صحيح مطالعه را نمي دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چيزي راجع به چگونه درس خواندن نمي آموزند . يادگيري و مطالعه ، رابطه اي تنگاتنگ و مستقيم با يكديگر دارند، تا جايي كه مي توان اين دو را لازم و ملزوم يكديگر دانست. براي اينكه ميزان يادگيري افزايش يابد بايد قبل از هرچيز مطالعه اي فعال و پويا داشت .

شيوه صحيح مطالعه ،چهار مزيت عمده زير را به دنبال دارد:

1- زمان مطالعه را كاهش ميدهد.

2- ميزان يادگيري را افزايش ميدهد .

3-مدت نگهداري مطالب در حافظه را طولاني تر مي كند.

4- بخاطر سپاري اطلاعات را آسانتر مي سازد.

براي داشتن مطالعه اي فعال وپويانوشتن نكات مهم درحين خواندن ضروري است تابراي مرورمطالب،دوباره كتاب رانخوانده ودر زماني كوتاه ازروي يادداشتهاي خودمطالب رامرور كرد .

يادداشت برداري ، بخشي مهم و حساس از مطالعه است كه بايد به آن توجهي خاص داشت . چون موفقيت شما را تا حدودي زياد تضمين خواهد كرد و مدت زمان لازم براي يادگيري را كاهش خواهد داد. خواندن بدون يادداشت برداري يك علت مهم فراموشي است ...

علی طوسی بازدید : 379 شنبه 13 اسفند 1390 نظرات (0)

در این مقاله برای شما یک سوالی پیش میاید که ربات دوست شما هست یا دشمنتان ؟


شرکتی سوئیسی به نام ABB روباتی شبه انسانی به نام فریدا را رونمایی کرده است که می تواند نمایانگر نسل جدید روباتهای کارخانه ای باشد و به زودی جایگزین کارگران کارخانه های محصولات الکترونیکی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدا که با هدف استفاده در خط تولید کارخانه ها طراحی و ساخته شده است می تواند از بازوهای شبه انسانی خود برای به دست گرفتن و تغییر دادن اجسام مختلف استفاده کند. این روبات اولین نوع از نسل جدیدی از روباتهای تولیدی است که سبک وزن تر بوده و نسبت به روباتهای قدیمی از ایمنی بالاتری برخوردار بوده و ارزان قیمت تر هستند.

فریدا می تواند به راحتی جایگزین کارگرهای انسانی شود. روباتهای معمولی صنعتی ابعادی بزرگ داشته، گران قیمت هستند و همسان کردن آنها با روند تولید کارخانه ای بسیار دشوار است. برنامه ریزی مجدد این روباتها نیز کاری بسیار دشوار است و نمی توانند به راحتی در کنار انسانها به فعالیت خود ادامه دهند.

در مقابل فریدا سبک وزن و یکپارچه بوده و یک نفر می تواند به راحتی آن را با استفاده از دستگیره ای که در بالای این روبات نصب شده است بلند کرده و حمل کند. همچنین برای هرچه ایمن تر کردن این روبات موتورهای فریدا از قدرت رانشی محدودی برخوردار هستند و لایه ای نرم و ایمن سرتاسر بدن آن را پوشانده است.

بر اساس گزارش گیزمگ، شرکت ABB امیدوار است در آینده بتواند با استفاده از روباتهای فریدا در صنعت الکترونیک سیستمهای خودکارتر، مکانیزه تر و پر سرعت تر را جایگزین خطوط تولید انسانی سازد.


بقیه تصاویر در ادامه مطالب...

درباره ما
این وبسایت مرجعی است برای دانشپژوهان رشته الکترونیک و الکتروتکنیک وکامپیوتر و حتی ریاضی فیزیک که با مراجعه به این وبلاگ میتوانند از مطالب آن بهره مند شوند. این وبسایت برای دانش آموزان پایه دوم و سوم دبیرستان و حتی دانش جویان ساخته شده است. همچنین کسانی که در این دروس مشکل دارند از طریق این سایت اطلاعاتشان تکمیل تر خواهد شد. این وب سایت از طریق دانش آموزان پایه دوم رشته الکترونیک هنرستان شاهد ایثار (مشهد مقدس) ساخته شده و سعی بر این شده که با این سایت بتوانیم کمک درسی دانش آموزان شویم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • قیمت هتل درویشی
  • هارد SSD
  • آپلود عکس
  • برگزاری مراسم عروسی
  • قیمت ssd samsung
  • آپلود فایل
  • آپلود
  • آفبا
  • سنجش و دانش
  • مشاوره آنلاین
  • خرید خودرو
  • کنکور دکتری
  • سنجش و دانش
  • سنجش و دانش
  • فراخوان طراحی لوگو
  • آفبا
  • تجهیزات توانبخشی
  • دانلود آهنگ جدید
  • مجله اینترنتی
  • خرید ssd samsung
  • چت روم
  • شبکه اجتماعی
  • آفبا
  • باغ عروسی
  • Artificial Intelligence Products
  • گن لاغری كاسمارا
  • خريد بدليجات
  • تراوين
  • دانلود بازی اندروید
  • دانلود آهنگ جدید
  • مدل مانتو زنانه
  • مدل مانتو 94
  • دانلود آهنگ جدید
  • افزایش سایز سینه
  • دستگاه وکیوم سینه
  • دانلود کتاب
  • پایان نامه ارشد
  • بهترین سایت سرگرمی
  • نرم افزار حقوق و دستمزد
  • العاب
  • بازی
  • بازی
  • مبلمان اداری
  • مبل
  • مبل
  • خرید بازی ایکس باکس
  • خرید جم
  • اندروید
  • مدل تونیک زنانه
  • فروشگاه پوشاک
  • وی پی ان
  • خرید vpn
  • خرید وی پی ان
  • بدليجات
  • خرید هاست
  • هوش مصنوعی
  • مدل مانتو
  • آموزش فتوشاپ
  • اکشن فتوشاپ
  • مطالب خواندنی
  • اجاره بخاری
  • سایت تفریحی
  • خرید بلیط هواپیما
  • مانیکور ناخن
  • ادکلن مردانه
  • چاقی صورت
  • خرید سرور مجازی
  • مکمل بدنسازی
  • جوک خنده دار
  • خرید اینترنتی
  • مرجع قیمتی محصولات
  • لیست قیمت محصولات
  • پودر چاقی
  • همکاری در فروش
  • آگهی رایگان
  • طراحی قالب وردپرس
  • خرید کریو
  • مشاوره خانواده
  • پی سی تولز
  • عکس بازیگران ایرانی
  • خرید تلویزیون
  • فروشگاه ساز
  • شارژ ایرانسل
  • همکاری در فروش
  • بک لینک
  • عکس بازیگران
  • حامد زمانی
  • دانلود فیلم ایرانی
  • دانلود آهنگ
  • تعمیر خودرو
  • فروش اسپمر
  • فروش اینترنتی ادکلن
  • آگهی استخدام
  • فروش بک لینک
  • چت روم
  • فروش لوازم یدکی خودرو
  • خاله زنک
  • دانلود جدیدترینها
  • هندزفری تغییر صدا
  • الزعفران
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    کدام رشته مورد علاقه شما می باشد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 130
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 3000
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 150
  • بازدید امروز : 423
  • باردید دیروز : 1,064
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,767
  • بازدید ماه : 17,243
  • بازدید سال : 43,928
  • بازدید کلی : 370,337
  • کدهای اختصاصی
    ===================================