loading...
مرجع تخصصی دانش آموزان رشته الکترونیک
اعلانات
به مرجع تخصصی رشته الکترونیک خوش آمدید !




دوستان و مهمانان گرامی قبل از خواندن مطالب لطفا برای حمایت از سایت برروی تبلیغات کلیک کنید و در سایت عضو شوید.

برای عضویت سریع میتوانید به منوی سمت چب - بالا مراجعه کنید.


امکانات سایت
  • انجمن و تالار گفتگوی بزرگ با داشتن تمام بخش ها و موضوعات کاربردی و مهم
  • جامعه مجازی بزرگ:سیستم پروفایل سازی - اعتباردهی - تبادل نظر - کلوپ - گالری و...
  • افتتاح نسخه موبایل سایت برای انواع  موبایل ها:www.electronic-center.rozblog.com/m
  • سیستم عضو گیری و ساخت اکانت مشترک در سایت و انجمن
  • سیستم عضوگیری سریع
  • سیستم نظرسنجی
  • چت باکس کوچک و کاربردی
  • بخش بهترین نرم افزار ها
  • خبرنامه:با عضویت در آن میتوانید جدیدترین اطلاعات و اخبار را از طریق ایمیلتان دریافت کنید.(غیرفعال)
  • طراحی هدر و لوگو و بنر اختصاصی


اعلانات

در صورتی که در این سایت عضو شوید میتوانید از مطالب آن بهره مند شوید.
برای عضویت سریع میتوانید از طریق فرم پایین اقدام نمایید.
همچنین تالار گفتگو و انجمن افتتاخ شد و دوستان میتونند با فعالیت در انجمن به مقام مدیریت و ناظر و خبرنگار و نویسنده و ... برسند.
هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز میباشد !

ورودی های سایت :
www.Electronic-center.Rzb.ir
www.Electronic-center.R98.ir

بنر های سایت:


لواسان موزیک


آخرین ارسال های انجمن
مهدی عباسی بازدید : 347 شنبه 30 دی 1391 نظرات (0)

KMPlayer 3.4.0.59 Final  با وجود این همه نرم افزار اجرایی فایل های مالتی مدیا انتخاب یکی ازآن ها کار بسیار دشواری به نظر می آید. نرم افزاری که در عین کارآیی بالا، حجم پائینی داشته و قادر به پخش اکثر فرمت ها هم باشد. همان طور که همه می دانیم نرم افزار های زیادی در این زمینه وجود دارند. JetAudio ، Windows Media Player ، WinDVD ، PowerDVD و ... معروفترینآن ها به شمار می آیند. اما مهم ترین مشکلی که این نرم افزار ها دارند این است که هم حجمی نسبتا سنگین دارند و هم قادر به پخش بسیاری از فرمت ها نیستند. نرم افزاری موجود به نام KMPlayer موجود است که هم کم حجم می باشد و هم قادر به پخش تقریبا 99 دردصد فرمت های صوتی و تصویری است. نرم افزار بسیار ساده اما در عین سادگی با کارآیی بسیار بالا. هرکاربری که یک بار KMPlayer  را تجربه کند مطمئنا انتخاب اولش همیشه همین نرم افزار خواهد بود. اساس کار KMPlayer با این تفکر بنیان نهاده شده که بتواند هر فرمت صوتی و تصویری را اجرا نماید. این نرم افزار با Decode کردن فرمت های مختلف کاربران را قادر می سازد تا هرفرمتی را که بخواهند اجرا نمايند. VCD ها و DVD ها هم با بهترین کیفیت ممکن می توانند اجرا شوند. پوسته های بسیار زیاد نرم افزار می توانند هرکاربری را به سمت خود جذب نمایند

 

◘ برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید

علی طوسی بازدید : 325 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

ارسال فايل به كمك خط تلفن بدون استفاده از اينترنت

 

بله همینطور که ملاحظه میکنید این کار عملی می باشد !

 

برای دانلود آموزش به ادامه مطلب بروید.

علی طوسی بازدید : 486 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

آموزشDeep Freeze

 

گر مي‌خواهي براي هميشه از شر ويروسها خلاص شويد اگر مي‌خواهيد يك ويندوز براي هميشه نصب نماييد اين كتابچه الكترونيكي را مطالعه كنيد. deep freez برنامه‌اي است كه وقتي روي سيستم نصب مي‌شود درايوهاي انتخاب شده توسط شما را منجمد مي‌كند يعني حتي اگر ان درايو فرمت شود با يك ريستارت دوباره به حالت اول خود باز مي‌گردد.

 

برای دانلود آموزش به ادامه مطلب بروید.
علی طوسی بازدید : 265 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

رمز و راز تغییر دانش شرطی کردن موفقیت

این آموزش به طور کلی در خواننده تغییری ایجاد خواهد کرد برای بهبودی شخص و موفق نمودن فرد.


این فایل به صورت PDF می باشد که برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

علی طوسی بازدید : 369 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

آموزش فرمول نويسي در ورد

این آموزش برای کسانی که میخواهند در ورد فرمول بنویسند و یاد ندارند کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

علی طوسی بازدید : 260 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

٢٠روش عالی غلبه بر تنبلی وانجام بیشترین کار در کمترین زمان

1- سفره را بچینید
هدف را مشخص کنید. برای این کار می توانید افکار خود را روی کاغذ بیاورید و برای انجام آنها زمان تعیین ‏کنید و از مهمترین کار شروع کنید.


2-برای هر روز از قبل برنامه ریزی کنید
بدین ترتیب نا خود آگاه ذهن شما تمام مدت روی این لیست کار می کند حتی زمانی که در خواب هستید.


3-قانون 20/80 را در همه امور به کار بگیرید‏
همیشه 20 در صد از کارهای ما بسیار مهم هستند و 80 در صد کم اهمیت‏.
افراد موفق کسانی هستند که ابتدا این 20 درصد را که ظاهرا سخت تر هست را انجام می دهند. یعنی خود را ‏مجبور می کنند

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید.

علی طوسی بازدید : 1624 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

سوالات امتحان نهایی الکترونیک 2 سوم هنرستان سال 1390

این سوالات در پیشرفت تحصیلی و آشنایی با سوالات امتحان نهایی کمک بسیار زیادی را به شما می کند.پیشنهاد ما این است که هنرجویان الکترونیک باید این هارا دانلود کنند.



برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

علی طوسی بازدید : 271 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

چند توصیه برای حضور موفق هنرجویان در امتحانات

1-   همواره به یاد خدا باشید و به یاری او وتوانائی های خود اعتماد داشته باشید .

2-شام شب را از غذاهای سبک مصرف نمایید وقبل از عزیمت به آموزشگاه حتماً صبحانه کامل صرف کنید  بهتراست چند عدد شکلات قبل ودرحین امتحان مصرف شود .

3-  شب ها زودتر بخوابید و صبح زود بعد از خواندن نماز ورازونیاز با خداوند متعال با روحیه ی مضاعف به مطالعه ومرور درس ها بپردازید .

4-با توجه به برنامه امتحانات ؛ تاریخ ، روز و ساعت برگزاری امتحان هردرس را مدنظر قرارداده ونیم ساعت قبل از شروع امتحان درهنرستان حضورداشته واز هرفرصتی برای مرور درس ها استفاده نمایید .

 

 

به ادامه مطلب مراجعه کنید.

علی طوسی بازدید : 247 جمعه 29 دی 1391 نظرات (0)

با سلام به دوستان و اعضای محترم الکترونیک سنتر !

پس از مدتها و مشکلات درسی موقعیتی ایجاد شد تا به الکترونیک سنتر بازگردیم و شروع به فعالیت کنیم.

همچنین 1000 نفره شدن اعضای این سایت رو به همه تبریک میگم.

در نظرسنجی قبلی ١٠١ نفر به مدارهای الکتریکی رای دادند که مشخص شد دوستداران به چه درسی علاقه دارند.

از دوستان تقاضا میشه در جهت بهبود مطالب سایت عضو انجمن سایت شوند و به فعالیت بپردازند.

از فردا با شما خواهیم بود با مطالب جدید دنیای الکترونیک !

 

اقدامات جدید تیم الکترونیک سنتر جهت بهبود کیفیت سایت :

  • تعویض قالب در آینده
  • بروزرسانی مدام و مطالب جدید دنیای الکترونیک و مخابرات و کامپیوتر
  • تبلیغات گسترده و پذیرفتن تبلیغات
  • به کارگیری اعضا جهت فعالیت در انجمن
  • و...
مهدی عباسی بازدید : 382 شنبه 24 تیر 1391 نظرات (1)

درست است كه مايكروسافت به طور منظم درباره بهبود و ارتقاي اينترنت اكسپلورر 10 در ويندوز 8 تبليغ ميكند، ولي اين شركت چندان درباره اين مرورگر و پيشرفت هاي آن در ويندوز 7 نگفته است؛ سيستم عاملي كه تقريبا نيمي از ويندوزهاي تمام رايانه هاي شخصي را نيرو مي بخشد.
سال گذشته هنگامي كه مايكروسافت براي اولين بار اينترنت اكسپلورر 10 را معرفي كرد به كاربران خود قول داد اين مرورگر ( جديد نه تنها در حالت روميزي ويندوز جديد شركت ويندوز 8 كار خود را بخوبي انجام خواهد داد ) بلكه در ويندوز 7 سال 2009 نيز اجرا ميشود.
اگرچه مايكروسافت، پيش نمايش هاي اكسپلورر 10 را شش بار براي ويندوز 8 به روزرساني كرد، ولي آخرين نسخه اي كه31 ماه مي ارائه شد و نسخه پيش نمايش ويندوز 8 بود، سبب شد خدمت رساني هاي هرچند كوچك نيز براي ويندوز 7 نسبت به سال گذشته كمتر و محدودتر شود. آخرين پيش نمايشي كه توانايي اجرا در ويندوز 7 را نيز داشت 29 ژوئن 2011 ارائه شد...

 

 

مهدی عباسی بازدید : 382 جمعه 23 تیر 1391 نظرات (0)

 KMPlayer 3.3.0.33 Final  با وجود این همه نرم افزار اجرایی فایل های مالتی مدیا انتخاب یکی از آن ها کار بسیار دشواری به نظر می آید. نر9م افزاری که در عین کارآیی بالا، حجم پائینی داشته و قادر به پخش اکثر فرمت ها هم باشد. همان طور که همه می دانیم نرم افزار های زیادی در این زمینه وجود دارند. JetAudio ، Windows Media Player ، WinDVD ، PowerDVD و ... معروفترین آن ها به شمار می آیند. اما مهم ترین مشکلی که این نرم افزار ها دارند این است که هم حجمی نسبتا سنگین دارند و هم قادر به پخش بسیاری از فرمت ها نیستند. نرم افزاری موجود به نام KMPlayer موجود است که هم کم حجم می باشد و هم قادر به پخش تقریبا 99 دردصد فرمت های صوتی و تصویری است. نرم افزار بسیار ساده اما در عین سادگی با کارآیی بسیار بالا. هرکاربری که یک بار KMPlayer را تجربه کند مطمئنا انتخاب اولش همیشه همین نرم افزار خواهد بود. اساس کار KMPlayer با این تفکر بنیان نهاده شده که بتواند هر فرمت صوتی و تصویری را اجرا نماید. این نرم افزار با Decode کردن فرمت های مختلف کاربران را قادر می سازد تا هرفرمتی را که بخواهند اجرا نمايند. VCD ها و DVD ها هم با بهترین کیفیت ممکن می توانند اجرا شوند. پوسته های بسیار زیاد نرم افزار می توانند هرکاربری را به سمت خود جذب نمایند.

در ادامه لینک دانلود موجود میباشد 

مهدی عباسی بازدید : 365 جمعه 23 تیر 1391 نظرات (0)

 AiseeSoft Total Video Converter 6.2.32 نام نرم افزاری می باشد که به منظور تبدیل فرمت های فایل های تصویری برای کاربران ساخته شده است و کاربران به کمک آن می توانند اقدام به تبدیل فرمت فایل های تصویری نظیر AVI, MPEG, VCD, DVD, WMV و تمامی فرمت های مشهور تصویری نمایند. کافیست تنها فایل مورد نظر را به برنامه معرفی کنید و مسیر ذخیره سازی فایل خروجی را نیز مشخص نمایید. سپس فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید و با کلیک بر دکمه Convert عملیات تبدیل را آغاز نمایید. این نرم افزار محصولی از Aiseesoft Studio می باشد.

در ادامه لینک دانلود موجود میباشد

 

مهدی عباسی بازدید : 603 سه شنبه 20 تیر 1391 نظرات (0)

 folder lock مجموعه نرم افزاری کاملی برای محافظت از اطلاعات شما می باشد. شما توسط این نرم افزار می توانید از تمامی فایل های شخصی خود به صورت های مختلف ، محافظت کنید. استفاده از Folder Lock روی کامپیوتر و درایوهای قابل حمل امکان پذیر بوده و حتی می توانید به صورت انتخابی ، یک نسخه پشتیبان از فایل های محافظت شده را روی یک مرکز ذخیره سازی آنلاین ، قرار دهید. 
Folder Lock ترکیب کاملی از 7 نرم افزار امنیتی مختلف می باشد که شما توسط آنها می توانید با استفاده از روش های رمز گذاری و مخفی سازی 256bit ، فایل های مهم خود را از دسترس دیگران دور نگه دارید و حتی آنها را با سرعت بالا روی یک محل ذخیره سازی آنلاین ، به عنوان یک نسخه پشتیبان قرار دهید و یا آنها را روی دستگاه ها و درایوهای ذخیره سازی قابل حمل بفرستید. شما با استفاده از این نرم افزار قادر خواهید بود که روی فایل ها ، پوشه ها و درایوها قفل گذاشته ، اطلاعات شخصی خود را محافظت کرده و یا فایل ها را برای همیشه پاک کرده و از روی تاریخچه ویندوز خود نیز بردارید.

محافظت از دستگاه های یو اس بی و سی دی ، بک آپ گرفتن در شبکه ابری و تکه تکه کردن فایل ها از ویژگی های این نرم افزار می باشد.

 

 

مهدی عباسی بازدید : 999 یکشنبه 18 تیر 1391 نظرات (0)

 Proteus Professional نرم افزاری برای طراحی خودکار مدارات الکتریکی می باشد. Proteus مجموعه ای از یک سیستم شبیه سازی مدارات بر مبنای مدل های اجزای الکتریکی در PSpice است. یکی از ویژگی های متمایز Proteus Professional امکان مدل سازی از دستگاه های قابل برنامه ریزی مانند میکروکنترلرها، میکروپروسسورها، DSP و ... می باشد. این برنامه شامل مدل هایی از اغلب قطعات الکترونیکی برای شبیه سازی های تخصصی و برمبنای استانداردهای این حوزه می باشد. می توان بیشتر حالت های مسیریابی پیشرفته در مدارات را به وسیله این نرم افزار طراحی نمود و بدین صورت قابلیت شبیه سازی micro-controller ها افزایش یافته است. در واقع Proteus Professional یکی از نرم افزار های مطرح در زمینه شبیه سازی و تست مدارات الکترونیک می باشد، شما در این نرم افزار می توانید مدار خود را مانند عمل تست کنید و بعد از رفع اشکالات احتمالی برای آن pcb طراحی نمایید.



برای دانلود و دیدن مطالب بیشتر به ادامه مطلب بروید.



 

مهدی عباسی بازدید : 425 یکشنبه 18 تیر 1391 نظرات (0)

در پست امروز وب سایت electronic-center ، نرم افزار معروف و محبوب KMPlayer که یکی از بهترین پخش کننده های دنیا به شمار می رود برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم. این پخش کننده به دلیل داشتن چند ویژگی مهم و کاربردی یکی از بهترین پخش کننده های دنیا به شمار میرود. از جمله ویژگی های مهم این نرم افزار عبارت اند از: قابلیت پخش تمام فرمت های مالتی مدیا، قابلیت استخراج صدا و فیلم به صورت های مختلف، پشتیبانی کردن از ۲۵ زبان دنیا از جمله زبان فارسی، پشتیبانی کردن از زیر نویس فیلم ها و…

این ورژن آخرین نسخه از این player محبوب می باشد که چند روز پیش بر روی سایت اصلی km player قرار گرفته است 

 

 

در ادامه این پخش کننده قدرتمند قابل دریافت می باشد.

علی طوسی بازدید : 659 جمعه 16 تیر 1391 نظرات (0)

دسته های PS3 همانطور كه ميدانيد به گوشي هاي آندرويد ميتواند متصل شود و يكي از كاربران سايت منبع با گوشی Galexy note یک mod جالب طراحی کرده و به هم آن هارا متصل كرده كه باعث راحتي استفاده از دسته مي شود.

لینک عکس

PS3 Controller With Android Phone

براي مشاهده ديگر عكس ها به ادامه مطلب برويد.

مهدی عباسی بازدید : 752 جمعه 16 تیر 1391 نظرات (0)

تقریبا همه افراد با آنتی ویروس قدرتمند و محبوب NOD32 آشنایی دارند. به تازگی ورژن 5 این آنتی ویروس به بازار آمده. خیلی از کاربران برای به روز رسانی این آنتی ویروس به مشکل بر می خورند. با استفاده از این برنامه مکمل شما عزیزان می توانید آنتی ویروس خود را تا 2 ماه بعد از تاریخ عنوان شده بصورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت آپدیت کنید. آموزش آپدیت آفلاین  در قسمت توضيحات آمده تا شما عزیزان برای به روز رسانی این آنتی ویروس محبوب به مشکلی بر نخورید...

 

برای مشاهده ودانلود به ادامه مطلب بروید


 

علی طوسی بازدید : 1122 سه شنبه 13 تیر 1391 نظرات (2)

یکی از قدرتمندترین نرم افزار های طراحی مدار های چاپی و برد های الکترونیک نرم افزار Eagle می باشد که یکی از مزایای آن حجم پایین و سرعت بالای آن است . این برنامه دارای کتابخانه های قدرتمندی می باشد . همچنین یکی از دلایلی که باعث محبوبیت آن در بین کاربران شده است نمایش سه بعدی برد شما بصورت مجازی و شبیه سازی شده از قطعات واقعی می باشد .

 

ویژگی های کلیدی نرم افزار Eagle :

  • حجم بسیار کم و اجرا بر روی تمامی سیستم عامل های مبتنی بر ویندوز ( ۹۸/ xp/ 2000/vista / Seven و.. )
  • دارای کتابخانه های قدرتمند که در ان تمامی قطعات کاربردی الکترونیکی یافت میشوند
  • کاربرد بسیار آسان و یادگیری در کمترین زمان ممکن
  • امکان مشاهده تصویر سه بعدی برد بعد از مسیر کشی
  • مسیر کشی خودکار و دستی ، امکان چیدن قطعات به صورت دستی و خودکار
  • امکان ساختن قطعه جدید در کمترین زمان
  • دارای پلاگین و کتابخانه های کاربردی
  • نمایش 3d برد نهایی

آموزش فعال کردن سه بعدی سازی در ادامه مطلب

علی طوسی بازدید : 1131 پنجشنبه 24 فروردین 1391 نظرات (0)

مدتی است که در مسابقات رباتیک ، ربات های پرنده نیز محبوبیت خاصی در بین شرکت کننده ها پیدا کرده است . این ربات ها به صورت معمول باید بتوانند از یک مسیر پر پیچ و خم عبور نمایند و به مقصد برسند . و امتیازاتی که شامل این ربات ها می شود سرعت ربات - استحکام - امکان فیلمبرداری - پیدا کردن مصدومین در مسیر - کشیدن نقشه مسیر - و لندینگ اتوماتیک است البته در هر مسابقه قوانین خاص خود را دارد .

حال شما چیزی از موتور های دور بالا یا همان براشلس این ربات ها می دانید ؟

آیا نحوه انتخاب ملخک و پروانه ها را می دانید ؟

آیا می دانید چگونه باید تعادل این ربات ها را در هوا حفظ نمایید ؟

و سوال های دیگر که با توجه به نیاز های شما در ساخت این ربات ها ما مطالبی مختصر و مفید را بصورت یک جا برایتان جمع آوری کرده ایم .

مطالبی که در این رابطه دانلود خواهید کرد شامل موارد زیر می شوند :

 - چگونه ملخ های هلیکوپتر را بالانس کنیم

 - مقایسه بین هلیکوپتر های گام ثابت و گام متغیر

 - انواع ملخ هلیکوپتر

 - کنترل حرکت چرخشی هلیکوپترها

 - آَشنایی با موتور های براشلس

 - روش برنامه نویسی موتور های براشلس

 - قوانین مسابقات ربات های پرنده روبوکاپ ایران اپن 2011

مهمترین کاربرد های ربات های پرنده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 - شناسایی مناطق دچار بحران ناشی از عوامل طبیعی مانند سیل زلزله آتش سوزی در برف ماندگان و ...

 - فیلم برداری تلویزیونی سینمایی و مستند و برای اهداف تبلیغاتی

 - بازرسی توربین های بادی، خطوط انتقال برق قدرت و برج های پالایشگاه برای جلوگیری از خرابی های کوچک قبل از تبدیل به مشکلی بزرگ

 - جمع آوری اطلاعات هواشناسی، ترافیکی و نقشه برداری

 - شناسایی نظامی و گشت های مرزی

علی طوسی بازدید : 474 دوشنبه 29 اسفند 1390 نظرات (0)
سلام دوستان
پیشاپیش سال نو رو به همه تبریک میگیم و امیدواریم سال خوبی رو پیش روی داشته باشید.

سال نو مبارک !

یک بازی یا سرگرمی را برای شما ایجاد کردیم تا بتونید میزان هوش خودتون رو بسنجید.
این هم عیدی بچه های الکترونیک سنتر !

10 سوال از شما پرسیده می شود که شما باید ابتدا به 10 سوال جواب داده(هرسوال 5ثانیه فرصت دارید)
سپس در پایان که پاسخ هارا دادید باید به سراغ حواب ها رفته و جوابهایی را که درست گفتید را ضربدر 10 کنید.مثال:
اگر 4 تا سوال درست گفتید باید ضربدر 10 کنید که میشه 40٪ و معلوم میشه که شما
40٪ آیکیو دارید .

علی طوسی بازدید : 2944 یکشنبه 28 اسفند 1390 نظرات (0)

آی سی 555 به آی سی تایمر نیز معروف است و انواع تایمرها و نوسان سازها را می توان به وسیله آن تحقق بخشید. مدار موجود به صورت نوسان ساز کار می کند وبا توجه به مقادیر C و R فرکانس نوسان را می توان تعیین کرد، بدین ترتیب که مدت زمان یک یا صفربودن پالسهای خروجی این آی سی با یک خازن تعیین می شود که همان مدت زمان شارژ ودشارژ شدن خازن توسط یک مقاومت است . با در اختیار داشتن مقادیر ظرفیت خازن و اندازه مقاومت، این زمانها را می توان با دقت زیاد محاسبه کرد. متاسفانه دانشجویان و مهندسان فقط از نحوه کار این آی سی با خبر هستند و از مدارات و استفاده های آن بی خبرند .

بخاطر آشنایی شما با طرز استفاده از آی سی 555 ما 50 مدار جالب که 100 در صد عملی هستند را بصورت یک PDF به همراه یک مقاله فارسی در رابطه با عملکرد IC 555 برای شما آماده نموده ایم . برای توضیحات بیشتر در مورد این آی سی قدرتمند به ادامه مطلب مراجعه کنید .

نام چند مداری که در این پکیج وجود دارد :

مدار ارگ الکترونیکی

مدار تولید صدای بمب

مدار فلزیاب

مدار نورسنج

مدار کنترل کننده PWM

مدار چند برابر کننده ولتاژ

مدار آمپلی فایر

مدار راه اندازی سروو موتور

مدار تستر ترانزیستور

مدار تقویت کننده جریان خروجی

مدار شوکر 20 هزار ولتی

و ...

علی طوسی بازدید : 1249 یکشنبه 28 اسفند 1390 نظرات (0)

نرم افزار ePLAN P8 برنامه ای جامع و حرفه ای جهت طراحی و ایجاد نقشه های برقی است در واقع ePLAN P8 یک نرم افزار قدرتمند و باهوش برای طراحی نقشه های شماتیک برقی و تهیه دیگر مستندات لازم جهت اجرای یک پروژه بوده و با توجه به امکانات و تواناییهای فراوانی که در اختیار کاربران قرار می دهد توانسته است که در طی چندین سال اخیر به عنوان یک نرم افزار قابل اطمینان و قابل قبول در سطوح جهانی حدود 8000 مشتری در 30 کشور جهان جذب نماید.

اگر شما طراح و راه انداز کارخانه ها و تأسیسات برقی هستید کافی است توسط این نرم افزار و با استفاده از امکانات آن نقشه شماتیک را طراحی نموده و بقیه کارها را به ePLAN P8 بسپارید تا لیست قطعات ،‌ نقشه کلیات ، لیست ارتباطات و .... را استخراج نماید و همچنین امکان اعمال تغییرات در طرح های خود را داشته باشد.

از مزایای این نرم افزار :

  • در زمان طراحی و اجرای پروژه بطور قابل ملاحظه ای صرفه جوی شده و از عملیات تکراری که سبب خستگی نیرو ها و او اتلاف انرژی می شود جلوگیری می گردد.
  • باعث جلوگیری از بروز اشتباه شده و مانع اتلاف وقت و انرژی برای رفع خطاهای پیش آمده خواهد شد .
  • محدودیتی در بکارگیری یک استاندارد بخصوص وجود ندارد.
  • سادگی و گستردگی دامنه کار با پرژه ها و عدم نیاز به خود نرم افزار جهت مشاهده نتایج پروژه.
  • سادگی و راحتی پشتیبانی و نگهداری پروژه ها.
  • حجم کار و زمان پروژه های بعدی بطور قابل ملاحظه ای بعلت استفاده از پروژه های قبلی کاهش می یابد و باعث جذب پروژه های بیشتری خواهد شد.

امکانات این نسخه EPLAN Electric P8 - Professional : 

  • API Extension
  • Change of standard
  • EPLAN Fluid (Add-On)
  • EPLAN PPE (Add-On)
  • EPLAN Project Refrence
  • Mounting Panel
  • Multi Language Translation
  • PLC & Bus Extension
  • Project managment
  • Project option
  • Revision Management
  • Single Line
  • User Rights Management
  • EPLAN W3 Language

علی طوسی بازدید : 935 یکشنبه 28 اسفند 1390 نظرات (1)

 


AltiumDesigner يا همان PROTEL DXP نرم افزار قدرتمندي است كه براي پياده سازي شماتيك ، طراحي PCB و آناليز مدارهاي آنالوگ و برخي مدار هاي ديجيتالي طراحي شده است. يكي از مزاياي اين نرم افزار دسته بندي مناسب كتابخانه ها بنحوي است كه با صرف زمان كوتاهي قطعه مورد نظر را خواهيد يافت. آناليز مدارهاي آنالوگ در پروتل، توسط تحليل گر پي اسپايس انجام مي شود. محيط طراحي PCB در پروتل، بدليل داشتن كتابخانه هايي كامل و بدون نقص معروف است و اين امر سبب رفاه بيشتر كاربر در حين طراحي انواع PCB با اين نرم افزار، خواهد شد. در اين نسخه امكان شبيه سازي و كد نويسي برخي از FPGA ها نيز فرآهم شده است كه زمان طراحي و پياده سازي را حداقل مي كند. ورژن جدید این نرم افزار حرفه ای دارای تحولات و پیشرفت های زیادی بوده که کار شما را برای طراحی نسل های بعدی مدارات الکترونیک بسیار ساده کرده است . Altium Designer توانسته است که طراحی شما را از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری بصورت یک پارچه در آورده و شما بتوانید مراحل طراحی خود را به سادگی انجام دهید. امکانات ویژه ای به این نسخه از نرم افزار افزوده شده که شامل افزایش لایه های طراحی مکانیکی ،‌کلاسهای جدید و پیشرفت های باورنکردنی در هوش مصنوعی این نرم افزار می باشد . هوش مصنوعی در این نسخه به قدری تقویت گشته که شما بدون هیچ مشکلی می توانید طرح های خود را به سرعت طراحی و اشکال زدایی کرده و آنها را هر چه نزدیکتر به استانداردهای جهانی کرده و از دیگر مهندسین و متخصصین این زمینه کاری پیشی بگیرید.


امکانات این نسخه :

علی طوسی بازدید : 612 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

ممکن است بخواهید با گفتن کلمه "کولر" ،  کولر روشن شود یا اینکه با گفتن کلمه " جستجو کن " رباتی که طراحی کردید شروع به جستجو دنبال شیئی کند و یا رباتی طراحی کنید که با شما صحبت کند . برای انجام دستورات صوتی شما نیاز به پردازشگر صدا دارید که کلمات را درک کند . این کار کمی سخت و دشوار است که بخواهید آی سی طراحی کنید که قابلیت یادگیری کلمات را داشته باشد . اینجاست که تکنو الکترو IC مورد نظر شما را معرفی می کند .

علی طوسی بازدید : 5594 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (1)
نحوه ساخت مدارات الکترونیکی

در ساخت بسیاری از پروژه ها، نیاز به ساخت مدارات الکترونیکی خواهید داشت. برای ساخت یک مدار الکترونیکی چندین راه وجود دارد، می توان قطعات را مستقیم با سیم به هم متصل نمود، می توان مدار را بر روی فیبر سوراخدار و یا برد برد نیز پیاده سازی نمود.


علی طوسی بازدید : 709 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات (0)

نرم افزار ispy می تواند میکروفون و وبکم شما را به یک دزدگیر یا جاسوس حرفه ای تبدیل کند و مطمعنا بعضی از افراد می خواهند بفهمند در زمان غیبت آنها چه کسی از کامپیوتر استفاده می کند که به کمک این برنامه می توان به راحتی این کار را انجام داد. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده که نسبت به صوت یا تصویر حساس می باشد و بلافاصله اقدام به ضبط صدا و تصویر می کند. توسط این نرم افزار می توانید تعیین کنید که در ساعت های معینی در حالت آماده باش قرار داشته باشد و اقدام به فیلم برداری و ضبط صدا کند. از ویژگی های این نرم افزار پشتیبانی از چندین میکروفون و وبکم می باشد و توانایی ذخیر اطلاعات به فرمتهای AVI و FLV می باشد ….

قابلیت های نرم افزار :

 - تشخیص و ثبت اصوات
 - ترکیبی از چندین کامپیوتر به یک گروه کنترل از طریق وب
 - توانایی کار با هر تعداد از میکروفن ها و دوربین های وب به طور همزمان
 - ارسال از طریق ایمیل یا پیام اس ام اس در یک حرکت یا صدا
 - ارسال تصاویر از طریق ایمیل از دوربین در فواصل منظم
 - راه اندازی منطقه تشخیص حرکت با استفاده از وب کم ها
 - ایجاد گروه و دعوت آنها به دوستان و دسترسی به میکروفون و وب کم خود
 - شروع و اتمام خودکار ضبط صدا یا تصویر
 - دسترسی از راه دور به برنامه
 - حفاظت از رمز عبور برنامه
 و …

علی طوسی بازدید : 1632 پنجشنبه 25 اسفند 1390 نظرات (0)
دانلود نمونه سوالات امتحانی درس الکترونیک عمومی 2 برای سوم ها
سايت الکترونيک سنتر به طور رايگان يک قسمت نمونه سوال از درس الکترونيک عمومي  2 را به شما کاربران عزيز تقديم ميکند.نمونه سوال هاي هردرس 10 قسمت دارد که قسمت اول به صورت رايگان توسط الکترونيک سنتر منتشر مي شود و 12 قسمت ديگر را با قيمت مناسب در فروشگاه ميتوانيد به صورت الکترونيکي يا در DVD دريافت کنيد.

اين نمونه سوالات همراه با جزوه و توضيخات تکميلي خواهد بود که باعث ميشود 16 نمره قطعي را به راحتي بدست آوريد.

براي دانلود قسمت 1 نمونه سوال به ادامه مطلب برويد.

علی طوسی بازدید : 1582 سه شنبه 23 اسفند 1390 نظرات (2)
ربات های مسیر یاب
ربات مسیریاب رباتی است که می تواند در یک مسیر از قبل تعیین شده حرکت کند ، این مسیر میتواند یک خط سیاه در زمینه سفید یا یک خط سفید در زمینه سیاه باشد. یا مخلوتی از هر دو باشد .ربات باید بتواند انواع مسیرهای موجود مانند پیچ، بریدگی، خطوط زاویه دار و مهم تر از همه حلقه را در کمترین زمان ممکن طی کند .
[تصویر: LineTrack.gif]
ساخت ربات های مسیر یاب کاری نسبتا ساده میباشد ، برای ساخت ربات شما نیاز به دانش برنامه نویسی برای پردازنده و رباتیک برای ساخت قسمت متحرک دارید ، شما همچنین باید طریقه کار با سنسور ها را بدانید ، در ادامه شما را با کلیه مراحل ساخت ربات مسیر یاب اشنا میکنیم .
یک ربات مسیر یاب از بخش های کلی زیر تشکیل میشود که در ادامه هر یک را بررسی میکنیم :
بدنه ربات
مدار تغذیه
قسمت حرکت
بخش سنسور ها و فرمان
پردازنده و برنامه نویسی
بدنه ربات:
برای بدنه ربات ، شما میتوانید از هر جسمی استفاده کنید اما این جسم باید دارای شرایط زیر باشد:
- سبک باشد
- محکم باشد
- امکان سوار کردن اجزا روی ان وجود داشته باشد.
- امکان ایجاد تغیر در شکل ان باشد .
-جمع جور باشد.
با توجه به مطالب بالا بهترین گزینه برای بدنه ربات پلاستیک میباشد ، شما میتوانید از شاسی ماشین های اسباب بازی یا از شاسی های اماده موجود در بازار استفاده کنید . در یک ربات معمولا پردازنده و قسمت فرمان در وسط بدنه ، موتور ها در طرفین ، سنسور ها در جلو ، و باطری در عقب قرار میگیرد . همچنین کلیه اجزا توسط پیچ و مهره یا چسپ حراراتی یا .. (بهتر است از پیچ و مهره استفاده شود )محکم به بدنه چسبانده میشوند . برای حفاظت از پردازنده در مقابل نویز یک روکش فلزی روی قسمت فرمان قرار میگیرد . همچنین برای جلوگیری از دستگاری مدارات و اجزای ربات حتما برای بدنه یک روکش مناسب تهیه کنید ، بطوری که فقط چرخ ها بیرون باشد و بس .
>>>> من خودم از برد ربات به عنوان بدنه استفاده میکنم و همه اجزا رو محکم روی فیبر لحیم میکنم

توجه >>>
1- از انجا که در هنگام حرکت ، ربات لرزش خفیفی دارد ف به هیچ وجه از چسب حراراتی برای جسابندن موتور ها و سایر قطعات استفاده نکنید ، در صورت استفاده از پیچ مهره حتما از مهره فنر در زیر مهره استفاده شود .

مدار تغذیه :

برای تغذیه ربات میتوانید از ولتاژ مستقیم منبع تغذیه DC و یا از باطری استفاده نمایید که در این قسمت طریقه استفاده از منبع تغذیه DC گفته میشود (طریقه استفاده از باطری در قسمت ربات میکرو موس توضیح داده شده است )
از انجا که ولتاژ ورودی شما از یک منبع تغذیه گرفته میشود ، شما باید نصبت به صاف و رگوله بودن ان اطمینان حاصل کنید . ممکن است شما خود را برای یک مسابقه اماده کنید و در مکان مسابقه یک منبع تغذیه بدون اصل ونصب در اختیار شما قرار گیرد ، که به ازای ولتاژ 12 ولت ، 14 ولت با نوسان زیاد میدهد ، بنابرای باید خودتان دست به کار شوید و برای رباتتان یک بخش تغذیه مجزا بسازید . معمولا ولتاژ تغذیه موتور ها 12 ولت و ولتاژ تغذیه پردازنده و سنسور ها و ... 5 ولت میباشد .
شما میتوانید از یک رگولاتور 12 و 5 ولت مطابق شکل زیر استفاده کنید :
[attachment=32]

مشاهده ادامه در ادامه مطلب.

تعداد صفحات : 5

درباره ما
این وبسایت مرجعی است برای دانشپژوهان رشته الکترونیک و الکتروتکنیک وکامپیوتر و حتی ریاضی فیزیک که با مراجعه به این وبلاگ میتوانند از مطالب آن بهره مند شوند. این وبسایت برای دانش آموزان پایه دوم و سوم دبیرستان و حتی دانش جویان ساخته شده است. همچنین کسانی که در این دروس مشکل دارند از طریق این سایت اطلاعاتشان تکمیل تر خواهد شد. این وب سایت از طریق دانش آموزان پایه دوم رشته الکترونیک هنرستان شاهد ایثار (مشهد مقدس) ساخته شده و سعی بر این شده که با این سایت بتوانیم کمک درسی دانش آموزان شویم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • قیمت هتل درویشی
  • هارد SSD
  • آپلود عکس
  • برگزاری مراسم عروسی
  • قیمت ssd samsung
  • آپلود فایل
  • آپلود
  • آفبا
  • سنجش و دانش
  • مشاوره آنلاین
  • خرید خودرو
  • کنکور دکتری
  • سنجش و دانش
  • سنجش و دانش
  • فراخوان طراحی لوگو
  • آفبا
  • تجهیزات توانبخشی
  • دانلود آهنگ جدید
  • مجله اینترنتی
  • خرید ssd samsung
  • چت روم
  • شبکه اجتماعی
  • آفبا
  • باغ عروسی
  • Artificial Intelligence Products
  • گن لاغری كاسمارا
  • خريد بدليجات
  • تراوين
  • دانلود بازی اندروید
  • دانلود آهنگ جدید
  • مدل مانتو زنانه
  • مدل مانتو 94
  • دانلود آهنگ جدید
  • افزایش سایز سینه
  • دستگاه وکیوم سینه
  • دانلود کتاب
  • پایان نامه ارشد
  • بهترین سایت سرگرمی
  • نرم افزار حقوق و دستمزد
  • العاب
  • بازی
  • بازی
  • مبلمان اداری
  • مبل
  • مبل
  • خرید بازی ایکس باکس
  • خرید جم
  • اندروید
  • مدل تونیک زنانه
  • فروشگاه پوشاک
  • وی پی ان
  • خرید vpn
  • خرید وی پی ان
  • بدليجات
  • خرید هاست
  • هوش مصنوعی
  • مدل مانتو
  • آموزش فتوشاپ
  • اکشن فتوشاپ
  • مطالب خواندنی
  • اجاره بخاری
  • سایت تفریحی
  • خرید بلیط هواپیما
  • مانیکور ناخن
  • ادکلن مردانه
  • چاقی صورت
  • خرید سرور مجازی
  • مکمل بدنسازی
  • جوک خنده دار
  • خرید اینترنتی
  • مرجع قیمتی محصولات
  • لیست قیمت محصولات
  • پودر چاقی
  • همکاری در فروش
  • آگهی رایگان
  • طراحی قالب وردپرس
  • خرید کریو
  • مشاوره خانواده
  • پی سی تولز
  • عکس بازیگران ایرانی
  • خرید تلویزیون
  • فروشگاه ساز
  • شارژ ایرانسل
  • همکاری در فروش
  • بک لینک
  • عکس بازیگران
  • حامد زمانی
  • دانلود فیلم ایرانی
  • دانلود آهنگ
  • تعمیر خودرو
  • فروش اسپمر
  • فروش اینترنتی ادکلن
  • آگهی استخدام
  • فروش بک لینک
  • چت روم
  • فروش لوازم یدکی خودرو
  • خاله زنک
  • دانلود جدیدترینها
  • هندزفری تغییر صدا
  • الزعفران
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    کدام رشته مورد علاقه شما می باشد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 130
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3000
  • آی پی امروز : 50
  • آی پی دیروز : 150
  • بازدید امروز : 384
  • باردید دیروز : 1,064
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6,728
  • بازدید ماه : 17,204
  • بازدید سال : 43,889
  • بازدید کلی : 370,298
  • کدهای اختصاصی
    ===================================